חקירת הירי במתפלל יהודי מחוץ לבית כנסת במיאמי: המשטרה עצרה חשוד
החקירה הובילה את הבלשים אל עבר קרלינטס סיינט-לואיס בן ה-30, תושב הלנדייל ביץ' שעבד ב-Hertz. לבקשת התובעת הכללית של המחוז, בית המשפט דחה את האפשרות שישוחרר בערבות והוא צפוי להישאר במעצר עד שיועמד לדין בגין ניסיון לרצח

קצת פחות מחודש לאחר שמתפלל יהודי נורה מחוץ לבית כנסת במיאמי, אתמול (שלישי) הודיעה משטרת מיאמי-דייד כי עצרה חשוד - קרלינטס סיינט-לואיס בן ה-30.

החשוד שנעצר, קרלינטס סיינט-לואיס, על רקע בית הכנסת (צילום: משטרת מיאמי-דייד / AP)

כזכור, אירוע הירי התרחש מחוץ לבית הכנסת Young Israel of Greater Miami בערב יום ראשון. עדי ראייה סיפרו על מכונית מסוג שברולט שנסעה באזור בדקות שקדמו לירי. כתוצאה מהאש, גבר בן 68 נפגע ובהמשך הוא זוהה כיוסף ליפשיץ - דמות מוכרת בקהילה היהודית באזור. לפי המשטרה המקומית, סיינט-לואיס הוא זה שנהג במכונית השברולט וירה בליפשיץ.

לאחר הירי, הבלשים עברו בבתים הסמוכים לבית הכנסת וחיפשו אחר מצלמות אבטחה ביתיות שאולי במקרה תיעדו את הירי או את המכונית. ביחד עם איכון הטלפון הנייד של סיינט-לואיס, במשטרה הצליחו במהרה להבין כי הוא החשוד. מדו"ח המעצר שלו עולה כי הוא תושב העיר הלנדייל ביץ', שהועסק ע"י חברת השכרת הרכבים Hertz ושהוא נעצר אמש במרכז קניות בנורת' מיאמי ביץ'.

בית המשפט בפלורידה סירב להעניק לחשוד אפשרות להשתחרר בערבות, ועל כן הוא נותר עצור בבית הכלא המחוזי. הוא צפוי לעמוד לדין בגין ניסיון לרצח, תקיפת אדם מעל גיל 65 בנסיבות מחמירות וירי של כלי נשק מרכב.

זירת הירי מחוץ לבית הכנסת במיאמי בחודש שעבר (צילום: וו. אס. וי. אן.)

במקביל לשמחה בעקבות הודעת מעצרו של החשוד במעשה, בקהילה היהודית באזור יודעים שצפוי לליפשיץ שיקום ארוך ומתיש. מאז שנורה לפני כחודש, הוא כבר הספיק לעבור יותר מ-15 ניתוחים - כולל מספר ניתוחים שעבר כמה שעות לאחר שנורה.

רב בית הכנסת, דוד להרפלד, סיפר בשיחה לתקשורת המקומית שליפשיץ נהג להקדים בהגעתו לבית הכנסת כדי לסייע למתפלל נוסף שעבר ניתוח בירך והתקשה ללכת ללא עזרה. "מדובר באדם שאין לו שום אויבים. הוא בן אדם נהדר, כולם אוהבים אותו. אני לא יודע אם ניסו לפגוע ביהודי או בבית הכנסת", הוא אמר בשיחה עם ערוץ סי. בי. אס. 4.

בית המשפט לא איפשר לחשוד, קרלינטס סיינט-לואיס, להשתחרר בערבות (צילום: מחוז מיאמי-דייד)

קתרין פרננדז-רונדל, התובעת הכללית של מחוז מיאמי-דייד פרסמה את ההודעה הבאה: "לא נסבול אלימות באף מקום בקהילה שלנו, בייחוד בבתי תפילה. צוות התובעים המנוסה של משרדי, לרבות ראש היחידה לחקירת פשעי שנאה, עובדים ביחד עם גורמי אכיפת החוק כדי לחקור את האירוע הזה באופן מלא וכדי להגיש כתב אישום בהתאם לחקירה", היא אמרה והמשיכה, "תושבים לא צריכים לחשוש מאלימות כשהם נמצאים בבית תפילה כלשהו, ולכן משרדי ביקש מבית המשפט שלא לשחרר את החשוד בערבות - וביהמ"ש נענה לבקשה", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE