תושבי ואלי לוס אנג'לס בטווח הסכנה: יתושים נושאי נגיף אותרו באזור רסידה
הרשויות מבקשות לעורר את תשומת לב הציבור במטרה שיטפל בריכוזי מים עומדים בשטחי המגורים, זאת לאחר שווירוס הנילוס המערבי זוהה בבדיקות שנערכו באוכלוסיות היתושים גם בנורת'רידג', קרסון וסיגנל היל

וירוס הנילוס המערבי אובחן בנחילי היתושים העצומים המציפים את מרחבי מחוז לוס אנג'לס, כך מסרו רשויות הבריאות במקום.

הווירוס אותר בבדיקה שנערכה ביתושים שנלכדו בערים קרסון, נורת'רידג', רסידה וסיגנל היל. התושבים באזור מתבקשים להשתמש בחומרים דוחי יתושים וזאת על מנת להמנע מעקיצות שעלולות להוביל להידבקות בנגיף.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

לא כל החומרים דוחי היתושים, יעילים במצב הנוכחי ולכן מומלץ לוודא שהם מכילים את החומרים הבאים : DEET, PICARDIN, IR3535 וכן שמן לימונים. וירוס הנילוס המערבי שכיח במחוז לוס אנג'לס כאשר החום הכבד במקום מגדיל את פעילותו ואת אוכלוסיית היתושים באזור.

מתחילת השנה דווחו על 10 מקרי הידבקות בנגיף בקליפורניה, מתוכם שניים במחוז לוס אנג'לס.

הרשויות באזור פועלות באופן אינטנסיבי במטרה לאתר מקורות מים עומדים כמו מרזבים, תעלות ביוב ובריכות לא פעילות, אך החשש העיקרי  הוא מהתרבות היתושים במתחמי המגורים הפרטיים של התושבים, אליהם מן הסתם אין גישה, ולכן נדרשת תשומת לב לכך מצד הציבור.

ואלי לוס אנג'לס, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"ללא שיתוף פעולה מצד התושבים, לא ניתן יהיה לצמצם את אוכלוסיית היתושים במחוז", נמסר בהודעתם.

וירוס הנילוס המערבי הוא גורם מוביל בזיהום חמור של מערכת העצבים בקרב מבוגרים מעל גיל 50 במחוז לוס אנג'לס. הוא מועבר לבני אדם ובעלי חיים על ידי עקיצה של יתוש נגוע.

חשוב לציין שאין תרופה לנגיף ואחד מכל חמישה נדבקים יסבלו מסימפטומים שיכללו חום, כאבי ראש וגוף, סחרורות וגירוד בעור, כל זה לתקופה שבין ימים בודדים לחודשים. מקרים חמורים וקיצוניים יותר עלולים להביא לאשפוז חולשה בשרירים, תרדמת ואף מוות.

YOU MIGHT ALSO LIKE