בזכות דנ"א: חשוד באונס משנת 1983 יועמד לדין
אישה מקוראל ספרינגס דיווחה על אונס קשה שעברה בבית לפני 36 שנה, אך רק לפני מספר חודשים הבלשים בחנו מחדש את הראיות. בזכות טכנולוגיה חדשה, נמצאה דגימת דנ"א של החשוד על אחד מבגדי האישה. ההפתעה הגדולה ביותר אירעה כאשר השוטרים ביקשו לעצור את החשוד

לפני יותר משלושה עשורים, אלמוני פרץ לביתה של תושבת העיר קוראל ספרינגס (פלורידה) ואנס אותה. במשך 36 שנים המשטרה ניסתה לפתור את התעלומה ולהבין מי עומד מאחורי התקיפה הקשה, דבר שסוף סוף קרה בזכות טכנולוגיות חדשות.

מימין: טימות'י נוריס כיום. משמאל: נוריס בעת שנעצר בפלורידה בגין פשע אחר (צילום: משרד השריף של מחוז בראוורד)

בתום חקירה משותפת של המשטרה בקוראל ספריגנס ומשרד השריף של מחוז בראוורד, הבלשים הצליחו לקשר את טימות'י נוריס בן ה-60 לתקיפה המינית.

האונס התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של ה-22 באוגוסט 1983. הקורבן סיפרה כי התעוררה וגילתה אדם זר בחדר השינה שלה. הוא הצליח להיכנס לבית באמצעות דלת אחורית, אך הרבה מעבר לכך נותר בגדר תעלומה. האישה תיארה אותו כגבר לבן, בעל מבנה גוף רזה, שיער חום ומבטא דרומי כבד.

החוקרים אספו ראיות מזירת האונס ושולחו אותן למעבדות, אך באותה עת לא הייתה קיימת טכנולוגיה שהייתה יכולה לסייע באיתור החשוד, שהיה בן 24 בעת האירוע.

במשך 36 שנים, התיק נותר פתוח על אף העובדה שרבים בתוך המשטרה העריכו כי לעולם לא יגיעו לחשוד. הפריצה התרחשה מוקדם יותר השנה כאשר מפקד המשטרה המקומית בקוראל ספרינגס הורה לבחון תיקים ישנים, לרבות מקרה האונס המדובר.

ראיות שנאספו בזירת הפשע נשלחו שוב למעבדה, וב-27 ביוני נודע לחוקרים כי דגימת דנ"א של החשוד אותרה על פריט לבוש של האישה. במהרה הם הצליחו לקשר את נוריס לבין האונס. הם החלו לחפש אחריו במטרה לעצור אותו, ואז הם נדהמו לגלות שהוא מרצה תקופת מאסר בבית כלא פדרלי בווסט וירג'יניה בגין שוד מזוין של בנק.

עוד נמצא כי יש לו עבר פלילי עשיר הכולל עשרות מעצרים בעקבות פשעים אלימים, לרבות תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפה של אישה וחטיפה. 

כעת הוחלט כי נוריס יוסגר לפלורידה ע"י רשויות הכליאה הפדרליות, שם הוא יועמד לדין בגין התקיפה המינית הקשה. אם יימצא אשם, תקופת המאסר שבית המשפט יטיל עליו תתווסף לתקופת המאסר הנוכחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE