מצטרפת למאבק: קליפורניה תובעת את הממשל הפדרלי בשל שינוי מדיניות הגרין קארד
בהודעה משותפת שנמסרה הבוקר, מושל המדינה ניוסאם והתובע הכללי ביסרה חשפו כי הם הגישו תביעה בבית המשפט הפדרלי כנגד ההחלטה של הממשל בראשות הנשיא טראמפ לצמצם באופן משמעותי את מספר הזכאים לתעודה הנכספת

על רקע כוונת הממשל לצמצם באופן משמעותי את מספר הזכאים לגרין קארד, מוקדם יותר היום נודע כי מדינת קליפורניה תובעת את הממשלה הפדרלית בטענה שהשינויים נוגדים את החוקה האמריקאית, כך חשף מוקדם יותר היום (שישי) חאבייר ביסרה, התובע הכללי של מדינת הזהב.

בכירי קליפורניה: המושל ניוסאם והתובע הכללי ביסרה (צילום: AP)

כזכור, במסגרת השינויים שהממשל בראשות הנשיא טראמפ מבקש לבצע, לרשויות ההגירה תינתן האפשרות לסרב להנפיק גרין קארד עבור אלה שמקבלים סיוע כספי מהממשלה, לרבות תוכניות בריאות כגון Medicaid, תלושי מזון ("food stamps") וסיוע בתשלום שכר הדירה.

אין זו התביעה הראשונה שהוגשה בעקבות השינויים למדיניות ההגירה, שנחשפו רק בתחילת השבוע. יממה אחת לאחר מכן, שני מחוזות בצפון קליפורניה (סן פרנסיסקו וסנטה קלרה) הגישו תביעה משותפת לביהמ"ש הפדרלי באוקלנד. התביעה של קליפורניה מצטרפת לתביעה זו, כמו גם לתביעות נוספות שהוגשו ע"י 13 מדינות, לרבות ניו יורק, ניו ג'רזי, נבדה, ומרילנד.

"מדיניות אכזרית זו תביא לכך שמשפחות רבות ברחבי המדינה יצטרכו לוותר על מצרכים בסיסיים כמו מזון, דיור וביטוח בריאות - ועל כן היא אינה מתקבלת על הדעת כלל", כתב ביסרה בהודעה שפורסמה הבוקר.

אילוסטרציה (צילום: AP)

גם מושל המדינה, גאווין ניוסאם, התייחס לסוגייה: "ההחלטה של הממשל הפדרלי עושה דמוניזציה למהגרים, והיא אישית מאוד עבורנו, שכן למחצית מהילדים בקליפורניה יש לפחות הורה אחד שהוא מהגר. החוק החדש נועד להפחיד את המהגרים, והוא אכזרי ומהווה איום על בריאות הציבור. החוק לא תואם את מי שאנחנו כתושבי קליפורניה וכאזרחים אמריקאים", הוא כתב.

במצב כיום, מהגרים שמגישים בקשה לקבלת גרין קארד מחויבים על פי החוק הפדרלי להוכיח שהם לא יהפכו ל"נטל כספי על הציבור". הממשל הפדרלי מבקש להכניס מספר תוכניות סיוע ממשלתיות תחת ההגדרה של "נטל", למשל כל מי שנרשם לביטוח בריאות ממשלתי.

בתביעה נטען כי החוק החדש "יוצר מחסומים מיותרים עבור מהגרים חוקיים שנמצאים בתהליך קבלת הגרין קארד. אילו כל אזרחי ארה"ב היו נדרשים לעמוד בסטנדרטים האלה, הרוב היו מקבלים הגדרה של 'נטל כספי על הציבור'". ביסרה אף הסביר כי השינויים נוגדים את התיקון החמישי לחוקה.

"בקלפיורניה אנו מכירים בעובדה שקבלת מהגרים מחזקת את ארצות הברית כולה. אני יודע את זה ברמה האישית בתור בנם של מהגרים צנועים שעבדו קשה כל חייהם, אך חוק זה היה מונע את כניסתם למדינה", סיכם ביסרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE