הקרב על הגרין קארד: סן פרנסיסקו וסנטה קלרה תובעות את הממשל
בדומה לאופן שבו פעלו כאשר הנשיא טראמפ איים למנוע העברת תקציב לערי מקלט, שני מחוזות הגישו יחדיו תביעה לבית המשפט הפדרלי במטרה למנוע את שינוי המדיניות שעתיד לצמצם באופן משמעותי את מספר הזכאים לגרין קארד

הרשויות במחוזות סנטה קלרה וסן פרנסיסקו הגישו היום (שלישי) תביעה משותפת כנגד הממשל הפדרלי, וזאת במטרה למנוע את החלת המדיניות החדשה שתמצמם משמעותית את מספר הזכאים לגרין קארד.

קווין קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (צילום: Getty Images)

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי של צפון קליפורניה באוקלנד, ולמעשה מדובר בתביעה הראשונה שהוגשה ע"י רשות מקומית בעקבות השינוי, שעליו הודיע הממשל רק אתמול. אין זו הפעם הראשונה ששני המחוזות משלבים כוחות בבית המשפט, שכן הם עשו זאת כאשר הממשל בראשות הנשיא טראמפ איים לקצץ בתקציב הפדרלי של ערים שהגודרו כ"ערי מקלט" - כאלה שלא משתפות פעולה עם רשויות ההגירה הפדרליות.

כזכור, במסגרת המדיניות החדשה, לרשויות ההגירה יתאפשר לסרב להנפיק גרין קארד עבור מי שתלוי בסיוע ממשלתי בכל הצורות, לרבות ביטוח בריאות Medicaid, תלושי מזון וכדומה.

"המדיניות החדשה של ממשל טראמפ היא תקיפה מטופשת ולא חוקית של קהילות המהגרים, והיא תפגע בכל חברי הקהילה בכך שהיא תצמצם את הגישה לשירותי בריאות ורווחה אשר מייצרים קהילות בריאות יותר עבור כל התושבים", כתב היועץ המשפטי של מחוז סנטה קלרה, ג'יימס וויליאמס.

"שינוי לא חוקי זה הוא עוד ניסיון נואש להציג את המהגרים באור שלילי": דניס הררה, היועץ המשפטי של עיריית סן פרנסיסקו (צילום: AP)

על פי הממשל, ההחלטה לשנות את המדיניות בנושא הנפקת הגרין קארד נובעת מהרצון לוודא שמהגרים שמגיעים לארצות הברית אינם הופכים להיות נטל על החברה: "אנחנו חפצים במהגרים שיכולים להתקיים בכוחות עצמם. זהו ערך מרכזי בחלום האמריקאי, והוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו, בייחוד ההיסטוריה שנוגעת להגירה חוקית", הסביר אתמול קווין קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (USCIS).

דניס הררה, היועץ המשפטי של עיריית סן פרנסיסקו, כינה את שינוי המדיניות כ"שטויות" וטען שהוא יגרום להתייקרות בעלויות ביטוחי הבריאות עבור כל תושבי קליפורניה תוך כדי שיגרום לרבים להפוך לחסרי בית: "שינוי לא חוקי זה הוא עוד ניסיון נואש להציג את המהגרים באור שלילי. מה שבפועל יקרה זה שמהגרים יצטרכו לקבל החלטה בלתי אפשרית: הבריאות שלהם או טובת משפחתם. כולנו נסבול ממדיניות מוטעת זו", הוא אמר.

התביעה המשותפת השנייה של המחוזות כנגד החלטה של הנשיא טראמפ (צילום: AP)

מעבר לתביעה זו, היום נודע כי בכוונת המרכז הלאומי לחוקי הגירה (NILC) להגיש תביעה נוספת: "החלטת הממשל היא ניסיון להגדיר מחדש את שיטת ההגירה החוקית הקיימת כדי שהיא תפגע בבני מיעוטים ותסייע לעשירים", כתב הארגון בהודעתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE