לאחר התאבדותו של אפשטיין: מפקד בית הכלא הועבר תפקיד, 2 סוהרים הוצאו לחל"ת
התובע הכללי בר הודיע על שורה של שינויים במתקן הכליאה הפדרלי במנהטן בו המיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין נמצא ללא רוח חיים במהלך סוף השבוע. מפקד הכלא הועבר לתפקיד אחר, 2 סוהרים שהיו אמורים לבדוק את מצבו של העצור הוצאו לחופשה ללא תשלום. "מעמדם יישקל מחדש בתום החקירה", אמרו במשרד המשפטים

יותר מ-72 שעות עברו מאז שנודע על התאבדותו של המיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין בבית הכלא הפדרלי במנהטן, אך כבר עתה מתבצעים מספר שינויים במתקן הכליאה בעקבות המקרה.

ג'פרי אפשטיין על רקע בית המעצר בו שם קץ לחייו (צילום: AP)

מוקדם יותר היום (שלישי) נמסר ממשרד המשפטים בוושינגטון די.סי. כי מפקד בית הכלא, לאמין אן-דיאה, הועבר לתפקיד אחר, אם כי בשלב זה ההעברה הוגדרה כ"זמנית בלבד". בנוסף אליו, שני סוהרים המשתייכים ליחידה שהייתה אמורה לשמור על אפשטיין הוצאו לחופשה ללא תשלום.

כזכור, אתמול התייחס התובע הכללי בר למותו של אפשטיין ואמר שהוא "מזועזע ברמה האישית" בעקבות המחדל. היום הוא עבר מדיבורים למעשים: "התובע הכללי בר הורה ללשכת בתי הכלא הפדרלית להעביר את מפקד בית הכלא המדובר - Metropolitan Correctional Center בניו יורק - עד לתום חקירת ה-FBI בנוגע לאירוע ההתאבדות של ג'פרי אפשטיין, אסיר לשעבר במתקן", מסרה קרי קופץ', דוברת משרד המשפטים.

"מפקד בית הכלא הפדרלי באוטיסוויל, ג'יימס פטרוצ'י, יחליף את אן-דיאה באופן זמני. לשכת בתי הכלא הפדרלית אף הוציאה שני סוהרים לחופשה ללא תשלום, ומעמדם יישקל מחדש בתום החקירה", כלשון ההודעה.

התובע הכללי בר הורה על מספר שינויים במתקן הכליאה במנהטן (צילום: AFP)

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית בניו יורק, לפחות כמה מהסוהרים כבר שכרו את שירותיהם של עורכי דין אשר המליצו להם שלא לענות לשאלות החוקרים. וחשוב להסביר כי על פי ההנחיות של עובדים במשרד המשפטים, עליהם "לשתף פעולה באופן מלא עם כל חקירה".

עם זאת, כל עובד יכול לנצל את זכות התיקון החמישי לחוקה כדי למנוע מצב של הפללה עצמית. בשלב זה לא ברור אם מי מהסוהרים בחר לנצל את הזכות בכל הקשור לחקירת מותו של אפשטיין.

 

סוכני ה-FBI פשטו על בית הנופש של אפשטיין (צילום: אן. בי. סי.)

 

במקביל לכך ובהתאם לאמירה של התובע הכללי לפיה "כל מי שביצע את המעשים ביחד עם אפשטיין לא צריך לנוח", כוחות פדרליים פשטו על אי פרטי שהיה בבעלותו של אפשטיין.

מדובר באי "ליטל סיינט ג'יימס" שממוקם בסמוך לאיי הבתולה של ארצות הברית, ועדי ראייה סיפרו שעשרות סוכני FBI הגיעו למקום בשעות הבוקר של יום שני. "אנחנו בחופשה משפחתית, שוחים עם צבים ונהנים ופתאום ראינו מלא אנשים לבושים במעילי FBI שמסתובבים על האי", סיפרה קלי קווין, שנופשת בסמוך למקום.

בשלב זה, מעט מאוד פרטים על הפשיטה נחשפו. לא ברור אם הוחלט לבצע אותה בעקבות מותו של אפשטיין, או שמא היא הייתה מתוכננת מבעוד מועד. בנוסף, לא ידוע מה נמצא והוחרם ע"י הרשויות.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE