"עיר המלאכים הפכה לעיר החולדות": משבר המכרסמים מציף את לוס אנג'לס
דו"ח של ארגון פוליטי בשם Reform California סימן שני גורמים מרכזיים למשבר: עלייה בכמות ההומלסים ואישורם של חוקים האוסרים על שימוש בחומר הדברה מסוים

בכירים בתעשיית ההדברה ואנשי מערכת הבריאות בקליפורניה קוראים למושל ניוסאם להכריז על מצב חירום לבריאות הציבור בעקבות מחקר שמצא עלייה גדולה בכמות החולדות במדינת הזהב.

אילוסטרציה (צילום: iStock)

"חולדות משתלטות על קליפורניה, וללא הכרזת החירום המיידית של הרשויות ברמה העירונית והמדינית, אנחנו ניצבים בפני עלות כלכלית עצומה וסכנה בריאותית ציבורית", אמר קארל דה-מאיו, יו"ר Reform California, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בחודש שעבר בבניין העירייה בלוס אנג'לס. 

לדלבריו של דה-מאיו, דו"ח שהוכן ע"י הארגון שלו מצביע על שני גורמים מרכזיים שתרמו למשבר החולדות: העלייה הגדולה בכמות חסרי הבית במדינה, והעובדה שחומרי הדברה רבים הוצאו מהחוק בטענה שהם מזיקים לסביבה.

חלק מהדו"ח הוא מחקר שבדק כ-20 חברות הדברה הפועלת ברחבי קליפורניה כאשר חלקם דיווחו על עלייה של 60% בעבודות הקשורות לחולדות בשנה האחרונה. עוד נטען כי אף חברה לא דיווחה על ירידה בביקוש לעומת השנה שקדמה לה.

"אנשים שעוסקים במקצוע זה טענו שהם רואים 'עלייה עצומה' של חולדות בקליפורניה", אמר דה-מאיו.

חולדה ברחובות לוס אנג'לס (צילום: אן. בי. סי. 4)

למרות שמחקרים רבים קישרו בין הסוגייה לבין התחממות כדור הארץ, הדו"ח של Reform California לא הזכיר את זה והתעקש ששתי הסיבות שהוזכרו הן המרכזיות שהובילו למשבר. מחברי הדו"ח אף טענו כי המשבר הביא לעלייה בדיווחים על מחלות מסוכנות כגון טיפוס הבהרות.

לטענת הארגון, חוקים כגון AB 1788 (חוק שאוסר על שימוש בחומר הדברה מסוים בקליפורניה) הם שהובילו למשבר החמור. מאידך, התומכים בחוקים מסוג זה טוענים שחומר ההדברה גורם למותם של חיות ופוגע באיכות הסביבה.

"תודה שבאתם היום לעיר המלאכים, אבל לצערי היא כבר הפכה להיות עיר החולדות", אמר קונסטנטינוס רודיטיס, חבר ב-Reform California ומי שהיה בעברו מועמד לתפקיד מבקר המדינה בסקרמנטו. "קבלת ההחלטות כאן בלוס אנג'לס ובבניין הקפיטול בסקרמנטו הביאו להחמרה במשבר", הוא סיכם.

את הדו"ח המלא ניתן למצוא כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE