רשויות החוק בפלורידה מציגות: כך תימנעו מ"עקיצת הקילומטראז'"
החשש כי כמות המיילים שמופיעה על גבי לוח השעונים אינה תואמת לכמות האמיתית הוא אולי החשש הגדול ביותר של רוכשי המכוניות. השבוע פורסמה התראה צרכנית ע"י התובעת הכללית של פלורידה: "הלקוחות מפסידים מיליארד דולר בשנה בגלל ההונאה"

משרד התובעת הכללית של פלורידה, אשלי מודי, פרסם השבוע התראה צרכנית הנוגעת למה שרבים הגדירו כשאלת השאלות כאשר רוכשים מכונית יד שניה. האם הקילומטראז' שמופיע על גבי לוח השעונים הוא מדויק?

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

למען הסר ספק, "הונאת מד מרחק" - שמוגדרת כשינוי כמות המיילים (או קילומטרים) שמופיעים על גבי לוח השעונים מהכמות האמיתית - היא עבירה פלילית. ההחלטה לפרסם את ההתראה הגיעה כחלק מ"שבוע הבטיחות בדרכים" שנערך במשותף ע"י משרד התובעת הכללית ומשרד התחבורה.

על פי המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים המהירים (National Highway Traffic Safety Administration), בכ-450 אלף מכוניות שנמכרות ברחבי ארצות הברית מדי שנה מתבצעת הונאה זו, גל פשיעה שעולה לרוכשים בסכום כולל של כמיליארד דולר.

אשלי מודי, התובעת הכללית של פלורידה (צילום: AP)

"לא רק שההונאה גורמת לכך שהרוכש משלם יותר עבור מכונית ששווה פחות, היא גם מונעת ממנו לבצע טיפול מניעתי למכונית כי הוא סבור שאין צורך בשל ההקילומטראז' הנמוך", נכתב בהודעה שפורסמה בשמה של התובעת הכללית מודי.

משרדה של מודי פרסם את ההמלצות הבאות:

  • ביקשו את היסטוריית הטיפולים של האוטו, וחפשו אחר מדבקות של החלפת שמנים. מדבקות אלה עשויות לחשוף את כמות המיילים האמיתית.
  • חיפשו את מספר ה-VIN של המכונית באתרים כגון AutoCheck או Carfax
  • בדקו את הצמיגים. רוב המכוניות בעלות 20 אלף מייל או פחות עדיין משתמשות בצמיגים המקוריים
YOU MIGHT ALSO LIKE