לאס וגאס: צעיר שתכנן לפגוע בקהילה היהודית נעצר ע"י ה-FBI
חוקרים פדרליים עקבו אחר קונור קלימו במשך תקופה ארוכה, החל משיחותיו עם גורמים בתנועת העליונות הלבנה ועד שהשיג את החומרים הנדרשים כדי להרכיב פצצה. השבוע הם פשטו על ביתו ועצרו אותו, בחיפוש במקום נמצאו חומרים כימיים רבים ורובים

תושב לאס וגאס בן 23 נעצר בחשד שתכנן לבצע סדרת תקיפות כנגד מטרות יהודיות וכנגד בר המזוהה עם קהילת הלהט"ב, כך הודיע מוקדם יותר היום (שישי) משרד התובע הפדרלי בנבדה.

קונור קלימו, החשוד שנעצר השבוע בלאס וגאס (צילום: FBI / AP)

החשוד, קונור קלימו, נעצר ביום חמישי בחשד שניסה להשיג חומרים כדי להרכיב פצצה. על פי החוקרים הפדרלים, החשוד יצר קשר עם מספר גורמים המזוהים עם תנועת העליונות הלבנה באתרי אינטרנט מוצפנים.

לאחר מעצרו, החשוד סיפר לחוקרי ה-FBI שהוא השיג את חומרים אלקטרונים כדי להרכיב פצצה בעצמו, ושהוא רוצה למצוא "מחלקה של 8 צלפים" במטרה לפגוע באחד מבתי הכנסת או מקומות אחרים המזוהים עם הקהילה היהודית בלאס וגאס.

עשרות סוכני FBI פשטו על דירתו של קלימו וסרקו אותה ביסודיות. מדו"ח המעצר עולה שחבלני ה-FBI מצאו חומרים כימיים שעמם ניתן להכין פצצות, כמו גם מרכיבים אלקטרונים להפעלתן מרחוק. לפחות 2 רובים נמצאו בביתו, אחד תואר כ"דמוי AR-15" והשני כ"רובה בעל כוונת".

לא ידוע כמה זמן החקירה הסמויה נגד קלימו מתנהלת, אך על פי ה-FBI הוא תועד כשהוא מנסה לשלם לחסר בית כדי שיתצפת על בית כנסת בעיר. בחקירתו סיפר שחשב על מגוון דרכים בהן ניתן לפגוע ביהודים בשנתיים האחרונות.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

מלבד מטרות של הקהילה היהודית, הוא אף תכנן לפגוע בפאב ברח' פרימונט במרכז העיר. על פי משרד התובע הפדרלי, בביתו של החשוד נמצאו איורים ובהם שיטות שונות לתקוף באתר הבילוי הפופולארי (שם המקום לא פורסם).

"הוא דמיין מצב של שתי מחלקות חי"ר שתוקפות את המקום, אחת מבפנים ואחת מבחוץ", נכתב בהודעת המשרד הובע הפדרלי. כאמור, קלימו אף שוחח עם מספר גורמים בארגון בשם Atomwaffen Division המזוהה עם תנועת העליונות הלבנה. 

אם יורשע, קלימו עלול להישלח למאסר של עד 10 שנים בכלא פדרלי. הוא ישוב לבית המשפט בעיר ב-23 באוגוסט לשימוע הראשוני בעניינו.

YOU MIGHT ALSO LIKE