"החשוד מונע משנאה טהורה": בדרום קליפורניה עוד לא התאוששו ממסע הדקירות הקטלני
כעת מתברר כי זקארי קסטנדה, שדקר למוות ארבעה בני אדם בתוך כשעתיים, נעצר בחודש יוני האחרון בגין החזקת כלי נשק חבוי, אך הוא שוחרר בערבות. מעבר לכך הוא ריצה עונשי מאסר בגין החזקת ומכירת סמים, החזקת כלי נשק ועוד; המשטרה פרסמה תיעוד דרמטי ואלים מתוך אחד האירועים במסע הקטלני

פחות מ-48 שעות עברו מאז מסע הדקירות הקטלני ברחבי מחוז אורנג' (דרום קליפורניה), אירוע שגרם למותם של ארבעה עוברי אורח ופציעתם של לפחות 3 נוספים. כעת מתבררים פרטים נוספים על החשוד במעשה ועל האירוע כולו.

רגעי המעצר של החשוד, זקארי קסטנדה, על רקע סרטון האבטחה האלים (צילום: קיי. טי. אל. איי. / יוטיוב)

טום דה-ריי, מפקד המשטרה בעיר גארדן גרוב, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה נחשף כי החשוד, זקארי קסטנדה, הינו מוכר בתור חבר בכנופייה אלימה. רק לפני חודש הוא שוחרר בערבות לאחר שנעצר בגין החזקת סכין חבויה.

כזכור, קסטנדה נעצר ביציאתו מסניף חנות הנוחות 7-11 בעיר הסמוכה סנטה אנה. כאשר נעצר הוא החזיק סכין וכלי נשק שאותו גנב ממאבטח שדקות ספורות לפני כן נרצח באכזריות.

"החשוד עלול היה להמשיך במסע הקטל שלו אם לא היינו מתערבים. גם לאחר המעצר ובעת החקירה הוא נותר אזוק כי הוא השתולל, אבל הוא לא חשף את הסיבה שבגינה יצא לרצוח", אמר דה-ריי במהלך מסיבת העיתונאים.

מפקד משטרת גארדן גרוב, טום דה-ריי (ליד הפוסטר עם הקלסר ביד), מציג את ממצאי החקירה במסיבת עיתונאים שכונסה ביום חמישי (צילום: AP)

כזכור, האירוע החל בסביבות השעה 4:00 אחר הצהריים ביום רביעי האחרון בבית דירות בעיר גארדן גרוב, לאחר ששני דיירי המקום הזעיקו את המשטרה כדי להתלונן על פריצה. עוד בטרם הספיקו כוחות המשטרה להגיע למקום, התקבלו דיווחים על שוד מזוין במאפיה סמוכה.

על פי החשד, בסביבות השעה 5:00 אחה"צ שב החשוד לדירה שאליה פרץ קודם לכן ודקר את שני הדיירים. דקות ספורות לאחר מכן כאשר השוטרים הגיעו לדירה הם הבחינו בשניים. מותו של אחד נקבע במקום, השני פונו לבית החולים ומותו נקבע כעבור שעה קלה.

חוקרי המשטרה בוחנים את זירות הרצח (צילום: AP)

כ-40 דקות לאחר מכן החשוד נכנס לבית עסק להפקדת המחאות, איים על אחד הלקוחות וגנב ממנו מזומן. כעבור כ-25 דקות, בשעה 6:06 בערב, הוא נכנס לסוכנות לביטוח ותקף עובדת בת 54 עם סכין שאותה המשטרה תיארה כ"דומה למצ'טה": "העובדת הייתה מאוד אמיצה והצליחה להיאבק בו למרות הסכין שהחזיק ברשותו. היא נדקרה מספר פעמים ופונתה לבית החולים", סיפר ויטני, ועדכן בהמשך כי היא צפויה להתאושש מפצעיה.

בתוך כך, העיתון "לוס אנג'לס טיימס" פרסם תיעוד מתוך התקיפה בסוכנות לביטוח. בסרטון ניתן לראות כיצד היא מגוננת על עצמה, ואז מנסה לברוח. למזלה, עובדת אחרת ככל הנראה הניחה מזומן על דלפק סמוך, דבר שמשך את תשומת לבו של הדוקר.

צפו בתקיפה בתוך הסוכנות לביטוח (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

לקסטנדה יש עבר פלילי עשיר, והוא ריצה עונשי מאסר בגין החזקת סמים מסוג מתאמפטמין, מכירת סמים, תקיפה באמצעות נשק קטלני וגניבת מכוניות. הוא שוחרר על תנאי בינואר 2016, אך בכל זאת התאפשר לו להשתחרר בערבות לאחר מעצרו בחודש יוני בגין החזקת סכין חבויה.

YOU MIGHT ALSO LIKE