בדומה לירי באל פאסו: גם מסע הקטל בפסטיבל המזון בקליפורניה נחשד כטרור
רשויות החוק בגילרוי טוענים שמצאו רשימת מטרות ובה מוסדות דתיים וממשלתיים ועל כן האירוע סווג כטרור מבית. "אנחנו לא יכולים לשייך אותו לזרם או תנועת מסוימת", אמרו ב-FBI. ובינתיים, משפחתו של היורה התנצלה על מעשיו: "הבן שלנו הלך לעולמו, ואנחנו נותרנו עם שאלות ללא תשובות, אין מילים שיכולות להביע את הצער שלנו"

הצעיר שפתח באש באמצעות רובע סער במהלך פסטיבל השום בעיר גילרוי שבצפון קליפורניה החזיק ברשימת מטרות ובה מוסדות דתיים, ארגונים פוליטיים המשוייכים לשתי המפלגות הגדולות, בניינים פדרלים ובתי המשפט, כך חשפו רשויות החוק אשר חוקרות את האירוע הקשה.

ויליאם לגן, החשוד בירי, על רקע זירת הקטל. כעת האירוע נחשד כטרור (צילום: AP)

היות שהרשימה מהווה איום מפורש כנגד מוסדות לאומיים, סניף ה-FBI בסן פרנסיסקו מתייחס לירי כאל טרור מבית, כך על פי ג'ון בנט, הסוכן הבכיר במשרדי ה-FBI בעיר. עוד הסביר בנט כי החוקרים טרם הצליחו להגיע למסקנה סופית בנוגע למניע, וזאת מכיוון שהוא לא הותיר מניפסט בדומה לרוצחים המוניים רבים. כאמור, גם אירוע הירי הקשה באל פאסו נחקר כטרור.

"אנחנו לא יכולים לשייך אותו לזרם או תנועת מסוימת, החשוד חיפש אידיאולוגיות אלימות ומתחרות", הסביר בנט. כזכור, בסוף השבוע הקודם נערך פסטיבל השום בעיר גילרוי אשר ממוקמת כ-30 מייל (כ-50 ק"מ) דרומית לעיר סן חוזה. ביום האחרון של החגיגות חדר סנטינו ויליאם לגן אל המתחם, תוך כדי שהוא עוקף את הבידוק הביטחוני. לאחר שנכנס למקום הוא הוציא את כלי הנשק שהביא (אשר תואר כרובה סער דמוי קלצ'ניקוב) ופתח באש לכל עבר.

כתוצאה מהירי נהרגו סטפן רומרו בן ה-6, קיילה סלזאר בת ה-13 וטרבור אירבי בן ה-25. באותה עת המשטרה הודיעה כי חיסלה את החשוד, אך בהמשך נודע כי לגן שם קץ לחייו לאחר שנורה מספר פעמים בידי השוטרים. מפקד המשטרה המקומית, סקוט סמית'י, התייחס לכך ואמר כי "כשהוא שוכב פצוע על האדמה, הוא הצליח לירות כדור אחד נוסף בראשו".

המשטרה וה-FBI מצאו חומרים רבים הקשורים לרשימת המטרות בביתו של היורה (צילום: AP)

בסריקה דיגיטלית של חשבונות אימייל ורשתות חברתיות המשוייכים ללגן, סוכני ה-FBI מצאו רשימה של ארגונים הפועלים ברמה הלאומית וככל הנראה היו אחת המטרות של היורה. פרטים נוספים, למשל באיזה ארגונים מדובר, לא התקבלו, אך ב-FBI הסבירו כי מדובר במוסדות דתיים, ממשלתיים ופוליטיים, לרבות בניינים פדרליים ובתי משפט.

מפקד המשטרה סמית'י חשף כי לגן ירה 39 כדורים מהרובה סער, והוא לבש שריון גוף. בחיפוש שנערך על גופתו נמצאו 3 מחסניות, אחת של 75 כדורים (שהיו בה 71 כדורים) ושתיים נוספות של 40 כדורים כל אחת. בנוסף, שלוש מחסניות של 40 כדורים נמצאו על הקרקע בסמוך לגופתו.

בחיפוש שהתבצע במכוניתו של לגן נמצא רובה שוטגאן, כוונת צלפים, פנס, את חפירה ותחמושת נוספת. בנוסף, לחשבון אינסטגרם שנפתח בשמו של לגן ימים ספורים לפני הטבח הועלו שתי תמונות זמן קצר לפני הירי. באחת התמונות היורה התייחס לאחד ממנהיגי תנועת העליונות הלבנה הגזענית. מעבר לכך, חומרים נוספים נמצאו בחיפוש בבית המשפחה בנבדה.

משפחתו של לגן פרסמה הודעה באמצעות עורך דינה: "בחיים לא קיבלנו ולא היינו מקבלים את השנאה ואת האידאולוגיה שהובילו לאירוע, ובלתי אפשרי להשלים שהבן שחשבנו שאנחנו מכירים עומד מאחורי האירוע. הבן שלנו הלך לעולמו, ואנחנו נותרנו עם שאלות ללא תשובות", כתבו בני המשפחה לפני שפנו אל הנפגעים באירוע: "העיר גילרוי וכל מי שהושפע מהאירוע, אנחנו מצטערים. אין מילים שיכולות להביע את הצער שלנו", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE