בכירים במודיעין האמריקאי מאשרים: בנו ויורשו של אוסאמה בן לאדן אינו בחיים
חמזה, בנו של הארכי טרוריסט שעמד מאחורי רציחתם של אלפי חפים מפשע, מת מתישהו בשנתיים האחרונות, אך רק לאחרונה התקבלו האישורים. הנשיא טראמפ סירב להתייחס ובשלב זה לא ברור אם ארצות הברית הייתה מעורבת במותו בדרך כלשהי

לארצות הברית נודע כי בנו של אוסאמה בן לאדן ומי שסומן כיורשו האפשרי כמנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, חמזה בן לאדן, כבר איננו בין החיים.

חמזה ואביו אוסאמה בסרטון של ארגון הטרור אל קאעידה שפורסם לאחר פיגועי ה-9/11

על פי הדיווחים בעיתון "ניו יורק טיימס", שלושה בכירים בקהילת המודיעין האמריקאי אישרו את דבר מותו של חמזה. עם זאת, הגורמים לא הסכימו לספק פרטים נוספים לגבי מותו, לרבות השאלה אם ארצות הברית הייתה מעורבת במותו.

מה שכן נודע הוא שחמזה בן לאדן מת מתישהו בשנתיים האחרונות, אך פיסת המודיעין שהיוותה אישור סופי לכך התקבלה רק לאחרונה.

גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נדרש לסוגייה ונשאל ביום רביעי האחרון אם למודיעין האמריקאי היה מעורב במותו של בן לאדן. באופן שכלל וכלל לא מאפיין אותו, טראמפ סירב להתייחס ואמר: "אני לא מעוניין להגיב בנושא".

חמזה ככל הנראה נולד בשנת 1989 ומת בשנתיים האחרונות. כך הוא נראה לפני מותו

בן לאדן נראה באופן פומבי בקלטת שפורסמה ע"י ארגון הטרור בשנה שעברה. בהודעה זו, בנו של המחבל הידוע לשמצה איים לפגוע בערב הסעודית וקרא לתושבים להתתקומם כנגד המשטר במדינה.

מעט מאוד ידוע על בנו של מי שתכנן את פיגוע ה-9/11 ועשרות פיגועים קטלנים נוספים כנגד מטרות מערביות, אך המודיעין האמריקאי סבור שהוא נולד בסביבות שנת 1989. כאשר אביו עבר להתגורר באפגניסטן בשנת 1996, חמזה הצטרף אליו ונראה בלא מעט סרטונים שפורסמו ע"י ארגון הטרור הרצחני.

ב-2 במאי 2011 פשטו כוחות יחידת אריות הים על מתחם המגורים של משפחת בן לאדן בעיר אבוטאבאד שבפקיסטן והרגו את אוסאמה, אך חמזה לא נכח במקום. מבין אלפי הפריטים שהוחרמו ע"י החיילים במבצע זה נמצאו מכתבים שבהם אוסאמה רמז לבנו שהוא חפץ בהצטרפתו למתחם כדי שיוכל להתחיל ללמד אותו לקראת העברת השרביט אליו.

חמזה בצעירותו. בחר ללכת בדרכו של אביו

אלי סופאן, מומחה לטרור וסוכן FBI בעברו, כתב לפני כשנתיים כי "חמזה מתכונן להיכנס לתפקיד בכיר בארגון שיסד אביו". עוד הסביר סופאן כי "עם הפלת דאע"ש ומנהיגי הארגון, חמזה הוא הדמות שתאחד את תנועת הג'יהאד העולמית".

כאמור, למרות שחמזה מת בשנתיים האחרונות, רק לאחרונה נודע לרשויות בארה"ב על כך. רמז לכך ניתן למצוא בהודעה שפורסמה ע"י משרד החוץ בפברואר האחרון שבה המשרד הציע פרס כספי בסך מיליון דולר עבור מידע שיוביל ללכידתו של חמזה בן לאדן.

YOU MIGHT ALSO LIKE