ניו יורק: תאומים בני כשנה מתו ממכת חום לאחר שנשכחו במכונית, האב לא יועמד לדין
בשלב זה החליטה התביעה בעיר שלא להגיש כתב אישום כנגד חואן רודריגז, עובד סוציאלי ששכח את שני ילדיו כבני שנה במכונית בזמן ששהה בעבודתו. רק כאשר נסע בחזרה לביתו הוא הבחין בשניים עדיין קשורים בכיסאות הבטיחות. אשתו: "הוא בחיים לא יסלח לעצמו"

בית המשפט בניו יורק קבע מוקדם יותר היום (חמישי) כי בשלב זה לא יוגש כתב אישום כנגד אב שנסע לעבודתו בברונקס בשבוע שעבר ושכח את ילדיו במכונית. הילדים, תאומים בני 11 חודשים בלבד, נמצאו בהמשך ללא רוח חיים.

תמונתו של חואן רודריגז על רקע המקום שבו עצר את רכבו לאחר שהבחין בתאומים (צילום: אן. בי. סי. / סי. אן. אן.)

הבוקר הגיע האב, חואן רודריגז, לבית המשפט, שם הוא צפה שיוגש נגדו כתב אישום בגין הריגה ורשלנות. אלא שהתובע המחוזי בברונקס הפתיע כאשר החליט שלא להגיש את ממצאי החקירה לחבר מושבעים גדול אשר יחליט אם יש מקום להעמיד את האב לדין.

במקום זאת, התובע ביקש לעצור את ההליך המשפטי. עם זאת, חשוב להבהיר כי החקירה נמשכת והתביעה יכולה להחליט להעמיד את רודריגז לדין אם ימצאו ממצאים שיעידו על התנהגות רשלנית שהובילה למותם הטרגי של התאומים.

חואן ואשתו מריסה עוזבים את ביהמ"ש בברונקס מוקדם יותר היום ביחד עם בנם (צילום: AP)

כזכור, ביום שישי האחרון נסע רודריגז בן ה-39 אל מרכז הרפואי ג'יימס ג'יי פיטרס בברונקס, שם הוא מועסק כעובד סוציאלי. בחקירתו סיפר רודריגז, ששירת במשך 22 במשמר הלאומי של ארה"ב, שהגיע לבית החולים בסביבות השעה 8:00 בבוקר ועבד משמרת מלאה.

רק לאחר השעה 4:00 אחר הצהריים, בזמן שכבר התחיל לנסוע לעבר ביתו, הוא הבחין בשני ילדיו - לונה ופיניקס - אשר עדיין היו קשורים במושב הבטיחות של הרכב. בדו"ח האירוע ציינו השוטרים שהוא עצר את רכבו, יצא ממנו והחל לצעוק: "רצחתי את התינוקות שלי".

חואן ובנו ביציאה מבית המשפט (צילום: AP)

חוקרי מקרי המוות של המחוז קבע כי טמפרטורת הגוף של התאומים בעת מותם הייתה 108 מעלות פרנהייט (42.2 מעלות צלזיוס).

ביום האירוע, יום שישי האחרון, הטמפרטורה מחוץ לבית החולים הגיעה ל-86 מעלות פרנהייט (30 מעלות צלזיוס). מומחי המשטרה הסבירו כי נדרשים 20 דקות בלבד על מנת שהטמפרטורה במכונית אטומה תעלה ב-20 מעלות, כך שסביר שהתאומים מתו מוקדם בבוקר.

בחקירתו סיפר רודריגז כי עזב את בית המשפחה ביחד עם התאומים ואחיהם בן ה-4. הוא אומנם הוריד את האח הגדול בגן הילדים שלו, אך הוא טוען ששכח מהתאומים. עוד בטרם נקבע שהוא לא יועמד לדין בשלב זה, רודריגז כפר באשמה וטען שלא פעל במכוון.

אשתו של רודריגז, מריסה, סיפרה שהיא תומכת בבעלה וכינתה את מות התאומים כ"תאונה נוראית": "למרות שאני מרגישה כאב כמו שלעולם לא חשבתי שארגיש, אני עדיין אוהב את בעלי. הוא בן אדם טוב ואבא נפלא, ואני יודע שהוא לא היה פוגע בילדים שלנו בכוונה. אנחנו לא נתגבר על האובדן הזה, ואני יודעת שהוא לעולם לא יסלח לעצמו", היא אמרה מחוץ לבית המשפט.

YOU MIGHT ALSO LIKE