בשורה לחולים: ארה"ב תאפשר ייבוא של תרופות מקנדה
המהלך צפוי להוזיל באופן משמעותי את עלויות הטיפול, אך טרם ברור באיזה תרופות מדובר ומתי יתאפשר לחולים לעשות שימוש בו. שר הבריאות ושירותי האנוש הסביר שהמטרה היא "להוריד את ההשתתפות העצמית של חולים"

שר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, אלכס אזר, הודיע מוקדם יותר היום (רביעי) כי ממשל טראמפ יאפשר לאמריקאים לייבא תרופות מרשם מקנדה, וזאת במטרה להפחית בעלויות הטיפול עבור מיליוני אמריקאים.

שר הבריאות ושירותי האנוש, אלכס אזר, בכנס בג'ורג'יה מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

"ההכרזה של היום סוללת את הדרכים שבהן הממשל מתכוון לאפשר את הייבוא של תרופות מרשם מסוימות כדי להוריד את ההשתתפות העצמית של חולים אמריקאים", כתב אזר בהודעתו, אך לא צוין תאריך ספציפי או מסגרת זמנים כלשהי לתוכנית.

לפני שמונה לשר הבריאות ושירותי האנוש, אזר היה המנכ"ל של חברת התרופות הבינלאומית "Eli Lilly". הוא זכה לביקורת קשה בעקבות העובדה שמחיר האינסולין של החברה הוכפל במהלך חמש שנותיו כמנכ"ל.

השר הסביר שיהיו שתי דרכים שבהן ניתן יהיה להשיג את התרופות. במסגרת הדרך הראשונה, רשות המזון והתרופות (FDA) תאפשר לבתי מרקחת וחברות נוסופות לייבא תרופות בתנאי שהן כבר נמכרות בארה"ב. באמצעות הדרך השנייה, ה-FDA תייצר תהליך אישור של תרופות שאינם נמכרות כיום בארה"ב.

"במשך יותר מדי זמן, אמריקאים חולים שילמו מחירים לא הגיונים עבור תרופות מרשם, גם כאשר תרופות אלה זולות יותר באופן משמעותי במדינות אחרות", כתב השר אזר בהודעתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE