איגוד השוטרים בניו יורק נגד ראש העיר: "אתה הסיבה לתקיפות בדליי מים"
למרות שבוצעו מספר מעצרים בעקבות גל התקיפות המשונה, הרוחות טרם נרגעו בקרב שוטרי ה-NYPD אשר זועמים על התנהלותו של ראש העיר. הביקורת החריפה מגיעה על רקע גל התקיפות ותחושת חוסר האונים של השוטרים. גם הנשיא טראמפ התייחס לסוגייה ואמר: "דה-בלאסיו צריך לפעול באופן מיידי"

תופעת התקיפה של שוטרים בניו יורק באמצעות דליי מים זכתה לביקורת קשה ביותר מאיגודים מקצועיים של שוטרים אשר מזהירים מפני הרטוריקה האנטי-משטרתית אשר לטענתם מסכנת את חיי השוטרים.

ראש העיר דה-בלאסיו על רקע תיעוד אחת התקיפות (צילום: טוויטר / Getty Images)

על פי הדיווחים, שוטרים רבים במשטרת ניו יורק מרגישים שהם נבגדים ע"י פוליטיקאים מקומיים, בייחוד ע"י ראש העיר ביל דה-בלאסיו, וזאת למרות שהביע תמיכה פומבית ב-NYPD לאחר פרסום תופעת התקיפות לפני כשבוע.

בארגון Police Benevolent Association of the City of New York, שנחשב לאיגוד המקצועי הגדול ביותר של משטרת ניו יורק, טענו שגל התקיפות המשונות הוא תוצאה ישירה של מדיניותם של פוליטיקאים מקומיים, שמסרבים לאפשר לשוטרים לאכוף את החוק. איגוד סמלי המשטרה בעיר אף האשים את הפוליטיקאים בכך שהפנו את גבם לשוטרים.

ארגון PBA יצא במתקפה חריפה כנגד ראש העיר (צילום: Getty Images)

כזכור, בשבוע שעבר הועלה סרטון לרשת שבו נראים שני שוטרים בעת ביצוע מעצר בשכונת הארלם בעיר. בזמן שהם עושים את עבודתם, עוברי אורח מגיחים ומשליכים דליי מים לעברם. אחד מהם אף תועד כשהוא זורק דלי ריק שפוגע בראשו של אחד השוטרים.

זמן קצר לאחר מכן הועלה סרטון נוסף שבו נראים שני שוטרים בשכונת בראונסוויל שבברוקלין כשהם מבצעים סיור רגלי זמן שתושבי השכונה משליכים לעברם מים. למחרת היום, ביום רביעי הקודם, הועלה סרטון נוסף שבו נראות שני שוטרות בברונקס אשר גם עליהן נזרקו דליי מים.

יאמר לזכותם של השוטרים שהם הצליחו לגלות איפוק במהלך האירועים, ולא נרשמה הסלמה מצדם. שני חשודים נעצרו בקשר לאירוע הראשוני בהארלם, וחשוד נוסף הסגיר את עצמו למשטרה בעקבות תיעוד מעורבותו באירוע בברוקלין.

מתוך התקיפה השנייה שאירעה בשכונת הארלם במנהטן (צילום: טוויטר)

תופעת התקיפות ותיעודן זכתה ליחס גם מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שבחר לתקוף את ראש העיר. "אנחנו אוהבים את השוטרים בכל רחבי המדינה הנפלאה שלנו. מה שקרה בניו יורק לא מתקבל על הדעת ולא נסבול את זה. ביל דה-בלאסיו צריך לפעול באופן מיידי" הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

דה-בלאסיו, שמתמודד בימים אלה על המועמדות הדמוקרטית בבחירות 2020, הגיב לתקיפות כבר בשבוע שעבר לאחר האירוע הראשוני. הוא הודה לשוטרים על המקצוענות שלהם וכתב בטוויטר שהוא "ניצב לצדם, היום ותמיד". בארגון Police Benevolent Association of the City of New York לא אהבו את דבריו וכתבו: "אתה הסיבה לתקיפה של שוטרי ה-NYPD".

YOU MIGHT ALSO LIKE