עיריית ניו יורק פועלת לעיקול מאות נכסים בשכונות שחורות והיספניות
על רקע התמודדותו חסרת הסיכוי של ראש העירייה ביל דה בלאסיו בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, נחשף כי העירייה בראשותו יישמה מדיניות שנויה במחלוקת בנוגע לנכסים בעלי חובות מסים וחשבונות מים. לא מדובר בעיקול דירות מבעליהן הפרטיים

ככה מתמודדים לנשיאות? עיריית ניו יורק תחת ביל דה בלאסו פעלה לעיקול מאות נכסים, בעיקר בשכונות שחורות והיספניות.

בדרך לנשיאות מעקלים בתים. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו (צילום: Shutterstock)

דה בלאסיו הודיע רק לפני חודשים ספורים כי הוא מצטרף לרשימה הארוכה מדי של מתמודדים על המועמדות הדמוקרטים לנשיאות בבחירות 2020. עתה מתפרסם כי על פי נתוני העירייה, היא סימנה בתקופתו לפחות 420 נכסים לעיקול במסגרת מדיניות שנויה במחלוקת שמאפשרת לה להפקיע נכסים. האזורים המושפעים ביותר הם ברוקלין, צפון מנהטן ודרום בברונקס.

העיר השיקה את התכנית בשלהי שנות ה-90 תחת ראש העירייה לשעבר רודי ג'וליאני, שהתפרסם בזכות "ניקוי" ניו יורק מפשע ולקח בעצמו חלק בקמפיין לא מוצלח בפריימריז לנשיאות. מטרתה הייתה להוות אלטרנטיבה למכירות פומביות של נכסים ומבנים שנשאו חובות מסים עירוניים או חשבונות מים וביוב.

הצורך באלטרנטיבה עלה משום שאחרי מכירה פומבית לעירייה לא הייתה שליטה על מה שנעשה עם הנכס ועם דייריו, בעוד במסגרת המדיניות החדשה של הפקעת נכסים עירונית יש באפשרותה להבטיח שהדיירים בנכסים לא ייפגעו ומחירי הדירות יישארו בני-השגה.

גורמים מטעם בעלי הנכסים ביקרו את ההחלטה, בטענה שהעירייה לא מודיעה כנדרש לבעלי הנכסים שהם מאבדים את ההשקעות ארוכות הטווח שלהם. חשוב לציין כי לא מדובר באנשים פרטיים שמאבדים את ביתם בגלל חוב, כי אם בחברות ניהול, בעלות ואחזקה שמחזיקות בנייני דירות שלמים.  לדברי סקוט קוהנובסקי, עורך דין ומנהל "פרויקט יציבות הבעלות", "לרבים מבעלי הבתים האלה לא היה מושג שהנכסים האלו נלקחים מהם, והעירייה לוקחת את כל הבעלות. זה החלק הכי מכעיס".

"העירייה לוקחת את הבעלות". דרום הברונקס, אחד האזורים המושפעים ממדיניות העירייה (צילום: Shutterstock)

הדוברת של דה בלאסיו, ג'יין מאייר, אמרה שהעירייה פתוחה לרפורמת, אך "לא תעשה זאת על חשבונם של דיירים פגיעים". לדבריה, ההגנה על הדיירים היא בעדיפות גבוהה יותר אצל ראש העירייה. "התכנית כוללת שנים של מעורבות מצדנו כדי לסייע לבעלים לייצב את הנכסים שלהם ולצאת מתהליך העיקול, כפי ש-85% מהם עשו", הוסיפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE