רשויות הבריאות בפלורידה מזהירות מפני מחלה נדירה שמועברת בעקיצת יתושים
במחוז אורנג' התגלתה מחלת ה-EEE, מעין דלקת מוח שעלולה להיות קטלנית. תסמיני המחלה מופיעים בתוך כ-10 ימים, אך למרבה המזל רק כ-7 בני אדם חולים בה מדי שנה

רשויות הבריאות בפלורידה מזהירות את הציבור הרחב מפני מחלות המועברות בעקיצת יתושים, וזאת על רקע "הגברת הסיכון של העברת המחלות לבני אדם".

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי הודעת משרד הבריאות במחוז אורנג' שבפלורידה, בדיקה חשפה כי מספר תרנגולים נדבקו בדלקת המוח וחוט השדרה בקלוטי פרסה (מחלת EEE). מחלה זו היא נדירה אך רצינית, והיא יכולה להתשפט בכל הגוף באמצעות עקיצת יתוש הנגוע בה.

בני אדם החולים במחלה עלולים לחוות נפיחות של המוח, כך שהידבקות במחלה עלולה להיות קטלנית. על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כ-30% מהחולים ב-EEE מתים כתוצאה מן המחלה. למרבה המזל, רק כ-7 בני אדם חולים במחלה מדי שנה.

תסמיני המחלה, לרבות חום גבוה והקאות, מופיעים לרוב כ-4 עד 10 ימים לאחר המגע עם החיידק. על פי ה-CDC, אלה שגוברים על המחלה עלולים לחוות בעיות נוירולוגיות במהלך חייהם. מעבר לבני אדם, המחלה שכיחה ביונקים, זוחלים וציפורים.

התרנגולים שנדבקו במחלה שייכים לארגוני הבריאות במדינה, והם מוצבים באזורים שונים ומדי כמה חודשים עוברים בדיקות כדי לראות אם הם חולים במחלות כלשהן, לרבות EEE. חשוב לציין כי בזמן שתרנגול יכול להעביר את המחלה, הוא אינו חולה בה ואינו מגלה תסמינים כלשהם.

ממשרד הבריאות במחוז נמסר כי מומלץ לתושבים לעשות שימוש ברשתות כנגד יתושים, למנוע שלוליות מים אשר מושכות את היתושים וללבוש בגדים ארוכים שמכסים את כל העור.

YOU MIGHT ALSO LIKE