"הצדק חייב להעשות": משפחתו של סטפן מתקשה לעכל את הטרגדיה
פחות מיממה לאחר שאש נפתחה במהלך פסטיבל השום בעיר גילרוי, מתבררים כעת פרטים נוספים על האירוע הקשה. מלבד בן ה-6, בין הקורבנות ישנם נערה בת 13 ועוד צעיר בשנות ה-20 לחייו. כלי הנשק נרכש לאחרונה באופן חוקי. החשוד נורה בידי השוטרים שטרם שללו את האפשרות שישנו חשוד נוסף. מפקד המשטרה המקומית סיפר כי הירי ככל הנראה בוצע באופן אקראי

מותו הטרגי של סטפן רומרו בן ה-6 באירוע הירי שהתרחש במהלך פסטיבל השום בגילרוי, הותיר את משפחתו ואת תושבי השכונה המומים וכואבים. אביו של הילד, סיפר לכלי התקשורת כי הוא היה בביתו כאשר קיבל שיחת טלפון מאם בנו על כך שסטפן נורה ופונה לבית החולים. "לא האמנתי, רציתי לחשוב שהיא משקרת, או שאני חולם חלום בלהות".

הוא מיהר לבית החולים אך לדבריו זה כבר היה מאוחר מידי, "הרופאים אמרו לנו שהוא במצב קריטי והם נלחמים על חייו, 5 דקות לאחר מכן, הם בישרו לנו את הבשורה הקשה מכל". "אין מילים לתאר את הכאב" אמרה סבתו של הילד,"זה פשוט לא הוגן"

אמו של סטפן מאושפזת בבית החולים לאחר שהיא נורתה בידה ובביטנה. לדברי הרופאים, היא אינה בסכנת חיים. "מקווה שיתפסו את כל מי שהיה מעורב באירוע", הצדק חייב להעשות", סיכמה בכאב הסבתא.

סטפן רומרו בן ה-6 הוא אחד מבין שלושת הקורבנות ו-12 הפצועים שנפגעו במהלך אירוע ירי שהתרחש אמש בפסטיבל השום בעיר גילרוי (צפון קליפורניה) בו שהו מעל מאה אלף משתתפים. על פי המשטרה ועדי ראייה, היורה הגיע למקום כשהוא לבוש באפוד מגן וחמוש ברובה סער.

סטיבן רומרו בן ה-6, נורה למוות בזמן שבילה בפסטיבל ביחד עם אמו וסבתו (צילום: AP / מש' רומרו)

"זה מסוג הסיוטים שאתה מקווה שבחיים לא יהפכו למציאות", אמר סקוט סמית'י, מפקד משטרת גילרוי, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס אמש. עוד חשף סמית'י כי החשוד ככל הנראה "ירי באופן אקראי", ושבשלב זה החוקרים לא מצליחים לייחס מניע למעשיו.

החשוד, שזוהה ע"י רשויות החוק הפדרליות כסנטינו ויליאם לגן, נורה למוות ע"י שוטרים שהוזעקו לאירוע. מפקד המשטרה סמית'י סיפר כי יתכן שחשוד נוסף מעורב באירוע, אולם לא ברור באיזה אופן. עוד סיפר כי בין ההרוגים ישנו, כאמור, ילד בן 6, סטיבן רומרו, שהגיע לפסטיבל ביחד עם אמו וסבתו שנורו ונפצעו גם הן.

הבוקר חשפה המשטרה המקומית פרטים נוספים בנוגע לאירוע הקשה, לרבות העובדה ששני ההרוגים הנוספים הם נערה בת 13 וגבר בשנות העשרים לחייו. בנוסף, רובה הסער שבו עשה שימוש נרכש באופן חוקי ב-9 ביולי בנבדה.

סקוט סמית'י, מפקד המשטרה המקומית במהלך מסיבת העיתונאים המאולתרת שאותה כינס אמש לאחר הירי (צילום: AP)

על פי ג'וי אלכסיו, דוברת מערך הבריאות במחוז סנטה קלרה, הפצועים שנורו פונו לשני בתי חולים באזור. שלושה מתוכם קיבלו טיפול ושוחררו כבר אמש, והיתר נותרו מאושפזים. לפחות פצוע אחד הוגדר כפצוע במצב אנוש, והרופאים נאבקים על חייו. בנוסף, 8 בני אדם נוספים נפצעו במהלך בריחתם מקולות הנפץ.

רולנד ולסקו, ראש עיריית גילרוי, סיפר הבוקר (שני) כי החקירה נמשכת ושהוא הכריז על מצב חירום מקומי, דבר שיאפשר למושל לסייע בשליחת כוחות חירום והעברת תקציבים נוספים: "אני מבקש מחברי הקהילה להתפלל בזמן שהשוטרים ממשיכים לחקור את הפשע הטרגי וחסר ההיגיון הזה", הוא אמר.

ואכן, זמן קצר לאחר הכרזת החירום נודע כי סוכנים מסניף סן פרנסיסקו של הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF) יגיעו בהמשך היום לגילרוי, שממוקת כ-30 מייל דרום מזרחית לעיר סן חוזה.

זירת האירוע, אמש מחוץ לפסטיבל השום בגילרוי (צילום: Getty Images)

מוקדם יותר היום קישרו החוקרים בין החשוד, סנטינו ויליאם לגן, לבין פוסטים שהועלו לרשת החברתית אינסטגרם שבהם הוזכר ספר של תנועת העליונות הלבנה. החשבון נוצר רק לפני ארבעה ימים, ושני פוסטים הועלו ממנו זמן קצר לפני שהחל מסע הירי הקטלני.

באחת התמונות רואים אנשים מבלים בפסטיבל שום כאשר מתחת מופיע הכיתוב, "שעת פסטיבל השום הגיעה, בואו להשתכר מהמוצר היקר". בפוסט השני, שהועלה כעבור כשעה, נראה שלט המורה על סכנת השריפות הקיימת בטבע. מתחת לתמונה מופיע הכיתוב הבא: "קראו את הספר 'Might Is Right' של רגנר רדבירד. למה למלא את הערים שלנו במסטיסים ובזבל לבן מעמק הסיליקון?".

ראוי לציין כי המילה "מסטיסים" היא ביטוי גנאי לאדם בעל זהות אתנית מעורבת - לרוב לבנים והיספאנים או לבנים ואינדיאנים אמריקאים. הספר שאליו התייחס כותב הפוסט נכתב בשלהי המאה ה-19 ומעודד אנרכיה תוך כדי שישו מוגדר כ"נסיך הרוע".

מאות שוטרים, כבאים ומחלצים הוזעקו לפסטיבל (צילום: רויטרס)

על פי המשטרה, הדיווח הראשוני אודות הירי בפסטיבל - שהיה ביומו השלישי והאחרון - התקבל בשעה 5:41 אחר הצהריים. חקירה ראשונית של המשטרה המקומית הצביעה על כך שהחשוד הקנה גישה למתחם באמצעות גדר שאותה חתך.

ג'וליסה קונטררס, שנכחה בפסטיבל וסיפרה לתקשורת המקומית שהיא הייתה צוערת במשטרה, שיחזרה את רגעי האימה: "החשוד היה גבר לבן ממוצע. אין ספק שהוא ירה יותר מ-30 כדורים, זה היה בלתי פוסק. 3 או 4 יריות בכל שניה", היא אמרה.

קונטררס אף תיארה את החשוד כגבר בשנות ה-30 לחייו שלבש בגדי צבא: "הוא היה נראה כמו מישהו שעובד באבטחה פרטית. היה ברור שהוא התכונן לקראת מה שעשה", היא אמרה.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, התייחס לאירוע וכתב בטוויטר: "לא פחות מטרגדיה. הלילה, קליפורניה עומדת לצד הקהילה בגילרוי. משרדי עוקב אחר המצב ואנו אסירי תודה על מאמצי המשטרה באירוע זה", הוא כתב.

YOU MIGHT ALSO LIKE