"מגביר את הסיכוי למוות בטרם עת": מחקר מזהיר מפני שימוש מופרז בטלפונים ניידים
מחקר חדש שפורסם לאחרונה טוען כי מי שמשתמש בסמארטפון במשך 5 שעות או יותר במהלך היום מגדיל את הסיכוי להמנת יתר חולנית ב-43%. מחברת המחקר: "שימוש מוגבר מפחית את הפעילות הפיזית ומגביר את הסיכוי לחלות במחלות לב וסרטן"

השימוש בטלפון סלולרי במשך יותר מחמש שעות ביום עלול להוביל להשמנת יתר חולנית, כך על פי מחקר שפורסם לאחרונה.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

על פי המחקר, הסיכוי להשמנת יתר בקרב אותם אנשים שמשתמשים בסמארטפון שלהם במשך 5 שעות או יותר גדול ב-43% לעומת אלה שמשתמשים פחות במכשיר הדיגיטלי.

לדעת החוקרים, הסיבה לכך היא שאותם משתמשים כבדים בטלפונים הניידים צורכים מזון בעל ערך תזונאי נמוך, למשל מזון מהיר, שתייה מתוקה ועוד. בנוסף, השימוש המוגבר בטלפון הנייד גם פוגע בכושר הגופני, והמשתמשים הכבדים בסמארטפון פחות נוטים לבצע אימון גופני בסיסי (הוגדר ע"י החוקרים כחצי שעה או יותר ביום).

השתתפו במחקר כ-1,060 סטודנטים (700 נשים ו-360 גברים) מהפקולטה ללימודי רפואה באוניברסיטת סימון בוליבר בעיר ברנקייה שבקולומביה. המחקר בחן במשך כחצי שנה את מדד מסת הגוף של המשתתפים (BMI), כמו גם את כמות השעות שבהן הסטודנטים בילו במכשיר הנייד.

"שימוש מוגבר בטלפון נייד מוביל לישיבה ממושכת, דבר שמפחית את הפעילות הפיזית ומגביר את הסיכוי למוות בטרם עת, סוכרת, מחלות לב, סוגים שונים של סרטן ועוד", הסבירה מירארי מנטייה מורון, אחת ממחברות המחקר במוסד הלימודי.

YOU MIGHT ALSO LIKE