משטרת לוס אנג'לס חוקרת: מדוע מסע הירי הקטלני הפך מאישי לאקראי?
כיממה לאחר שארבעה אנשים נרצחו ושלושה נוספים נפצעו במהלך מסע הקטל בוואלי, המשטרה עדיין לא יודעת לייחס מניע לחשוד, גרי סרגוסה. "הוא לא שוחח עם הקורבן האחרון, לא הייתה שום אינטרקציה ביניהם", הסבירו במשטרה, "מעצרו של החשוד היה בראש סדר העדיפויות"

מסע הירי הקטלני בוואלי לוס אנג'לס החל כסכסוך אישי ובמהרה הפך לאקראי, כך סבורים חוקרי משטרת לוס אנג'לס שעדיין לא יודעים לומר מה המניע שהוביל לרציחתם של ארבעה ופציעתם של שלושה נוספים.

חוקרי המשטרה בזירת הרצח הכפול בדירת המשפחה בקנוגה פארק (צילום: Getty Images)

כזכור, אתמול בבוקר דווח על שני אירועי ירי קטלניים הקשורים אחד לשני, ובהמשך נודע כי האירוע השלישי גם קשור. על פי המשטרה, גרי דין סרגוסה בן ה-26 ירה באביו, אמו ואחיו בדירת המשפחה בקנוגה פארק. לאחר מכן שני בני אדם נורו בתחנת דלק, ביניהם אישה שאותה הכיר סרגוסה ואשר נפטרה מפצעיה כעבור זמן קצר.

בשלב זה, טוענים החוקרים, מסע הקטל הפך לאקראי: "הוא אפילו לא שוחח עם הקורבן האחרון שלו. לא נראה שהייתה אינטרקציה כלשהי ביניהם", אמר סרן בילי הייטז, בכיר בחטיבת הרצח במשטרת לוס אנג'לס.

אירועי הירי הובילו לנוכחות חריגה של כוחות שיטור בוואלי (צילום: סי. בי. אס. 2)

אירועי הירי הביאו לכך שעשרות ניידות מילאו את רחובות הוואלי, מראה חריג שהוביל ללא מעט פאניקה בקרב התושבים.

סגן מפקד משטרת לוס אנג'לס, כריס פיצ'ר, הסביר כי החוקרים טרם הצליחו לייחס מניע למסע ההרג של סרגוסה, אך הוא שיבח את מאות השוטרים שהיו מעורבים בלכידתו: "מעצרו של החשוד היה בראש סדר העדיפויות שלנו, כעת אנחנו יכולים להתרכז בבניית התיק נגד החשוד כדי שהתובעים בתיק יוכלו לשלוח אותו למאסר ממושך", אמר פיצ'ר.

סרגוסה מפונה לבית החולים לאחר מעצרו, אתמול בקנוגה פארק (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

מסע הקטל החל בסביבות השעה 2:00 בלילה שבין רביעי לחמישי, אז סרגוסה ירה באביו, אמו ואחיו בדירתם בשד' רוסקו בקנוגה פארק. מותם של אביו בן ה-50 ואחיו בן ה-20 נקבע במקום, אמו פונתה לבית החולים ומצבה מוגדר כיציב. בשלב זה, לא ברור מה הוביל לפרוץ הירי ונבדק החשד לפיו התנהל ויכוח סוער בין סרגוסה לבין יתר קרובי המשפחה בדקות שקדמו לירי.

כעבור 45 דקות, בשעה 2:45 בלילה, סרגוסה פתח באש מחוץ לתחנת דלק של רשת "של" בשד' ויינלנד בנורת' הוליווד. כאשר כוחות ההצלה הגיעו למקום, הם מצאו שני פצועים - גבר ואישה. הרופאים נאלצו לקבוע את מותה של האישה בבית החולים, והגבר פונה במצב אנוש. הרופאים עדיין נאבקים על חייו.

המשטרה יודעת לומר שהייתה היכרות מוקדמת בין סרגוסה לבין האישה, ששמה לא פורסם. חורחה רודריגז ממשטרת לוס אנג'לס מסר כי טרם התברר כיצד בדיוק הם הכירו, אך קרובי משפחה מסרו לערוץ סי. בי. סי. מקומי כי מדובר בבת זוגו לשעבר.

קורבן ניסיון השוד בסניף הבנק בקנוגה פארק מוסר את פרטי האירוע לחוקרים (צילום: AP)

לא ברור לאן בדיוק נסע סרגוסה לאחר הירי בתחנת הדלק, אך בסמוך לשעה 7:45 בבוקר דווח על ניסיון שוד מחוץ לסניף "בנק אוף אמריקה" בצומת השדרות שרמן וטופנגה קניון (בסמוך לזירת הרצח הראשונה). הקורבן מסר תיאור של החשוד, שתאר את תיאורו של סרגוסה.

הרשויות חוקרות אם יש קשר בין סרגוסה לבין הקורבן, אך ככל הנראה מדובר בתקיפה אקראית. סרגוסה המשיך בתקיפות האקראיות כאשר בשעה 1:00 בצהריים הוא פתח באש בתוך אוטובוס בקו הכתום שנסע לאורך שד' ויקטורי. עדי ראייה מסרו כי סרגוסה ירה בקורבן בראש מטווח קצר, ואז נעלם. מותו של הקורבן נקבע במקום, ואירוע זה הביא להקפצת כוחות רבים לוואלי.

כעבור שעה וחצי, בסמוך ל-2:30 בצהריים, שני שוטרים סמויים הבחינו בסרגוסה הולך לאורך שד' קנוגה בשכונת קנוגה פארק. בשל הגדרתו כאדם חמוש ומסוכן, השוטרים זינקו עליו והשתמשו באקדח טייזר כדי להכניע אותו.

כוחות רבים הוזעקו בחזרה אל שכונת קנוגה פארק לאחר מעצרו של סרגוסה (צילום: איי. בי. סי. 7)

YOU MIGHT ALSO LIKE