חוקרים בהארוורד מזהירים: עשרות מיליונים נוטלים כדורי אספירין ללא צורך
שלושה מחקרים שפורסמו בשנה האחרונה הפריכו את הטענה לפיה כדור אספירין יומי מפחית את הסיכוי לחלות במחלות לב, אך המחקר מצא כי קרוב ל-30 מיליון איש עדיין עושים זאת, חלקם ללא התייעצות רפואית. מחבר המחקר מודה: "הרבה מטופלים מבולבלים לאחר שנים של המלצות"

מיליוני בני אדם אשר נוטלים כדורי אספירין כדי למנוע התקף לב צריכים לשקול מחדש אם לעשות זאת, כך על פי מחקר שפורסם השבוע ע"י אוניברסיטת הארוורד.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

מוקדם יותר השנה נקבע כי נטילה יומית של הכדור ע"י אנשים שכבר חוו התקף לב או שבץ בחייהם עשויה לסייע, אך ההמלצה ליטול את הכדורים עבור אנשים בריאים יותר בוטלה, מלבד במקרים ספציפיים שבהם הרופא ממליץ על השימוש באספירין.

חוקרים באוניברסיטת הארוורד פרסמו השבוע מחקר לפיו כ-29 מיליון בני 40 ומעלה נטלו את הכדור באופן יום-יומי במהלך שנת 2017 למרות שלא ידועה להם על מחלת לב כלשהי שממנה הם סובלים. החוקרים בחנו את הנתונים של שנת 2017 כי אלה הנתונים הזמינים החדשים ביותר שקיימים.

עוד ציינו החוקרים כי 6.6 מיליון מתוכם נוטלים את הכדור על דעת עצמם, ללא כל התייעצות רפואית: "הרבה מטופלים מבולבלים לאחר שנים של המלצות", מסביר ד"ר קולין אובריאן, מחקר המחקר. הבלבול שנוצר לא מפתיע רבים, שכן במשך שנים ארוכות רופאים המליצו להשתמש בכדורים כדי לדלל את הדם ובכך להפחית את הסיכוי להתקף לב.

אלא שבשנה שעברה פורסמו שלושה מחקרים גדולים שהפריכו את טענת האספירין לאחר שנמצא קשר חלש ביותר בין נטילת הכדורים ולבין מניעת מחלות לב. מחקרים אלה גרמו לשינוי בהנחיות שניתנו ע"י שני איגודים חשובים: איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association) והמכללה האמריקאית לקרדיולוגיה (American College of Cardiology).

במסגרת ההנחיות החדשות הוסבר שבני 70 ומעלה (וצעירים הנמצאים בקבוצת סיכון לחלות במחלות לב) צריכים להימנע מנטילת הכדור באופן יום-יומי. עוד עודכן כי רק בני 40 עד 70 שאינם סובלים ממחלות לב יכולים ליטול 75 עד 100 מ"ג של הכדור מדי יום, אך רק אם רופא ממליץ על כך.

חשוב מאוד להבהיר שבנוגע לאנשים שכבר עברו התקף לב ההמלצה נשארה.

YOU MIGHT ALSO LIKE