9 מתוך 15 הערים היקרות בארה"ב נמצאות בקליפורניה
משרד העבודה פרסם נתונים רשמיים המשווים את מחירי הדיור, המזון והשירותים בערי ארה"ב. עם מחירים הגבוהים ב-30.9% מהממוצע הלאומי, סן חוזה דורגה בראש הרשימה. רוב הערים הן בחופים

הלשכה לניתוחים כלכליים (Bureau of Economic Analysis), שהינה חלק ממשרד העבודה האמריקאי, פרסמה לאחרונה את הפערים במחירי המחייה ברחבי ארצות הברית.

גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו (צילום: רויטרס)

מדובר בניתוח עבור שנת 2017, ונתונים כגון מחירי הדיור, מזון ועוד. הנתונים הללו מושווים לממוצע הלאומי, ועל כן עיר מקבלת את הדירוג שלה. כך למשל, אזור ניו יורק-ג'רזי סיטי-ניוארק רבתי קיבל ציון של 122.3. משמעות הציון היא שרמת המחירים באזור ניו יורק גבוהה ב-22% מיתר המדינה.

באופן עקרוני, ערי החוף - בייחוד בחוף המערבי - נוטות להיות יקרות יותר משאר המדינה, דבר שבא לידי ביטוי בכך ש-9 מתוך 15 הערים היקרות ברשימה נמצאות בקליפורניה. להלן הדירוג:

הונולולו היא אחת הערים הבודדות בטופ 15 שאינה בקליפורניה (צילום: Shutterstock)

במקום ה-14 ניצבים שני אזורים יחדיו: בוסטון-קיימברידג'-ניוטון (מסצ'וסטס) וסיאטל-טקומה-בלוויו (וושינגטון) - 11.8% מעל לממוצע הלאומי. במקום ה-13 ניצב אזור סן דייגו-קרסלבד (קליפורניה) עם 16% מעל לממוצע הלאומי.

שני אזורים הגיעו יחדיו למקום ה-11: לוס אנג'לס-לונג ביץ'-אנהיים (קליפורניה) ואוקסנרד-ת'אוסנד אוקס-ונטורה (קליפורניה) עם 17.1% מעל לממוצע הלאומי. וושינגטון די. סי.-ארלינגטון-אלכסנדריה (די.סי., וירג'יניה, מרילנד, וסט וירג'יניה) הגיעו למקום ה-10 עם 18.4% מעל לממוצע הלאומי.

במקום ה-9 ניצבות ברידג'פורט-סטמפורד-נורווק (קונטיקט) עם 19.1% מעל לממוצע הלאומי. אזור וייאחו-פיירפילד (קליפורניה) ניצב במקום ה-8 עם מחירים הגבוהים ב-20% מהממוצע הלאומי.

אזור סן חוזה הוא היקר ביותר בארצות הברית עם 30.9% מעל לממוצע הלאומי (צילום: Shutterstock)

כפי שהזכרנו, אזור ניו יורק-ג'רזי סיטי-ניוארק (ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה) ניצב במקום ה-7 עם מחירים הגבוהים ב-22.3% מהממוצע הלאומי.

במקום השישי ניצבת סנטה רוזה (קליפורניה) עם 23.5% מעל לממוצע הלאומי, נאפה (קליפורניה) אחריה עם 23.6% מעל לממוצע הלאומי והונולולו (הוואי) ניצבת במקום הרביעי עם מחירים הגבוהים ב-24.7% מהממוצע הלאומי.

שלושת האזורים ב"ראש" הדירוג נמצאות בקליפורניה כולם, והם: סנטה קרוז-ווטסונוויל עם 27.6% מעל לממוצע, סן פרנסיסקו-אוקלנד-הייוורד עם 28% מעל לממוצע וסן חוזה-סאניווייל-סנטה קלארה עם 30.9% מעל לממוצע הלאומי.

YOU MIGHT ALSO LIKE