"נשים נמצאות ביותר סיכון מגברים": מחקר טוען שמצא קשר בין מחלת הסוכרת לבין מחלות לב
על פי המחקר שפורסם השבוע, הסיכוי של נשים החולות במחלת הסוכרת לפתח מחלות לב גבוה באופן ניכר מהסיכוי בקרב גברים הסובלים מאותה מחלה. הסיבה לכך לא ברורה, ומחברת המחקר טוענת שצריכים לבחון את הסוגייה לעומק

הקשר בין מחלת הסוכרת לבין הסיכון לחלות במחלות לב מוכר כבר שנים ארוכות לרופאים ברחבי העולם, אולם מחקר חדש שפורסם השבוע טוען שהקשר בין שתי המחלות הוא גדול יותר בקרב נשים.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי המחקר, שפורסם אתמול (חמישי) בכתב העת Diabetologia, הסיכוי של נשים החולות בסוכרת מסוג 1 לחלות במחלת לב גדול ב-47% לעומת גברים. בסוכרת מסוג 2 עדיין קיים פער בין המינים, אך קטן בהרבה - 9%. למרות שמחברי המחקר הגיעו למסקנה הזו, הם לא יודעים לומר מדוע יש הבדל בסיכויים בין שתי מחלות הסוכרת השונות.

"לנשים החולות בסוכרת יש סיכוי גבוה לחלות במחלות לב לעומת נשים שלא סובלות מסוכרת", מסבירה סאן פיטרס, מחברת המחקר וחוקרת במכון ג'ורג' לבריאות עולמית באוניברסיטת אוקספורד.

על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), יותר מ-30 מיליון אמריקאים (אחד מכל עשרה תושבים) חולה במחלת הסוכרת כאשר 95% מתוכם סובלים מסוג 2 של המחלה. וכמובן שלא מדובר רק בבעיה רפואית אמריקאית, שכן כמות החולים במחלה ברחבי העולם טיפס מ-108 מיליון ב-1990 ל-422 מיליון ב-2014, כך על פי נתונים רשמיים של ארגון הבריאות העולמי (WHO).

"בשורה התחתונה, אורח חיים בריא הוא הפקטור החשוב ביותר. תאכלו בריא ותדאגו להתאמן ולשמור על משקל בריא", הסבירה פיטרס. המחקר שלה בחן 14 מחקרים קודמים שהתמקדו בקשר בין שתי המחלות. מדובר במחקרים שפורסמו מינואר 1966 ועד לנובמבר 2018.

"אנחנו לא יודעים לומר בדיוק למה יש קשר בין הסוכרת להגברת הסיכוי לחלות במחלת לב, אבל בהחלט שווה לחקור את הסוגיה לעומק", סיכמה פיטרס.

YOU MIGHT ALSO LIKE