"מומלץ להישאר בבתים": 200 מיליון איש מתכוננים לגל חום חריג וקיצוני
שירות מזג האוויר הלאומי צופה כי יותר מ-100 שיאי חום מקומיים ישברו לאורך החוף המזרחי ומערב התיכון. בניו יורק הגבילו את הקירור של בניינים גבוהים, באוהיו חוששים שהטמפרטורה תעלה על 110 מעלות פרנהייט

יותר מ-200 מיליון אמריקאים ברחבי כ-30 מדינות במזרח ומרכז המדינה כבר מרגישים את גל החום החריג, ונראה שמזג האוויר יתחמם עוד יותר לפני שתורגש הקלה.

אישה מתקררת במזרקה בוושינגטון סקוור פארק, השבוע בניו יורק (צילום: Getty Images)

הטמפרטורות בערים רבות כבר חצו את רף 100 המעלות פרנהייט, אך הרשויות מזהירות שגל החום הכבד ביותר עוד לפנינו. על פי שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (NWS), יותר מ-100 שיאי חום מקומיים צפויים להישבר במהלך הימים הקרובים.

אזהרת חום חריגה פורסמה על חלקים גדולים של אוהיו, והיא תישאר בתוקף עד השעה 8:00 בערב ביום שבת, לכל הפחות. על פי ה-NWS, בערים כגון קליבלנד וטולדו מדד החום יגרום לתושבים להרגיש כאילו מדובר ב-110 מעלות פרנהייט.

עוד נמסר משירות מזג האוויר כי הלחות תעלה ואיכות האוויר תפחת באופן משמעותי. "מומלץ לתושבים להישאר בבתים ולא להיחשף לחום לאורך זמן או לבצע עבודות פיזיות בחוץ", כתבו בשירות.

בניינים בניו יורק הגבוהים מ-100 רגל יצטרכו להגביל את הקירור (צילום: AP)

גל החום אינו משפיע רק על מדינות מזרח ארה"ב, אלא גם על מדינות המערב התיכון. כך למשל, בעיר אומהה (נברסקה) צופים לטמפרטורה שתעלה על 117 מעלות פרנהייט כאשר גם עליה הוכרזה אזהרת חום חריגה שתישאר בתוקף עד יום שבת.

על פי ההערכות, יותר מ-200 מיליון אמריקאים יחוו טמפרטורות המתחילות ב-95 מעלות פרנהייט כאשר שעות הערב לא יביאו להקלה בחום. על פי AccuWeather, גל החום כה גדול שהוא יורגש גם בחלקים של מערב המדינה, לרבות באריזונה.

גל החום לא היה כזה חריג אילולא הלחות שנותרה מהוריקן בארי, שגורמת לירידה באיכות האוויר ועלייה עצומה בלחות. על פי הסוכנות להגנת הסביבה (EPA), האזור שבו איכות האוויר יהיה הגרוע ביותר במהלך גל החום הוא בחוף המזרחי, בין בולטימור לקונטיקט (וכוללת את העיר ניו יורק).

תושבי ניו יורק רבים הגיעו לוושינגטון סקוור פארק כדי להתמודד עם גל החום (צילום: Getty Images)

בשל מזג האוויר, כבר אתמול (חמישי) נודע כי טריאתלון ניו יורק יבוטל. מארגני תחרות הספורט טענו שהם "לא מסוגלים לספק חוויה תחרותית בטוחה", ולכן הוחלט לבטל את האירוע לחלוטין.

על פי הדיווחים, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, ביקש מגורדי השחקים בעירו שלא לקרר את הבניינים באופן מלא במהלך סוף הבוע, וזאת בתקווה שהדבר יפחית את הסיכוי להפסקת חשמל בעיר.

למעשה, דה-בלאסיו הכריז על מצב חירום וביקש מכל בניין שגובהו עולה על 100 רגל שלא לקרר מתחת ל-78 מעלות פרנהייט: "אנחנו נכנסים למצב חירום הקור לחום, ועלינו לעשות הכל על מנת לשמור על תושבי העיר. בניינים עירונים עושים את שלהם כדי להפחית את צריכת החשמל, וכעת גם בניינים אזרחים צריכים לעשות זאת", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE