אחרי עשור של צמיחה באוכלוסייה: ניו יורק איבדה כ-40 אלף תושבים
אם בדרך כלל כמות המהגרים שמגיעה לעיר "מכסה" על כמות התושבים שעזבו, הרי שהשנה הדבר ככל הנראה לא קרה. מדובר בסוגייה משמעותית מכיוון שבשנה הבאה תתקיים ספירת התושבים שתסייע בחלוקת התקציב הפדרלי והקצאת חברי הקונגרס (העיר צפויה לאבד שני נציגים)

כ-8.4 מיליון בני אדם חיים בניו יורק, אך לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית מעריכה שאוכלוסיית ניו יורק פחתה ב-40 אלף תושבים במהלך שנת 2018.

137 אלף תושבי ניו יורק עזבו את העיר בשנה האחרונה (צילום: Shutterstock)

העובדה ששאלפים עזבו את העיר רומזת על האטה בהתרחבות העצומה שנרשמה בעיר מאז שנת 2010, אך בכירים בעירייה מערערים על הערכת הלשכה וטוענים שמדובר ב"ניחוש" במקרה הטוב ביותר. לטענתם, אם אוכלוסיית ניו יורק פחתה, הסיבה היא השינוי במתודולוגיה של ספירת התושבים.

"כל הצוות שלנו מעלה הרבה סימני שאלה בנוגע למספרים שהוכרו ולגבי הצורה שבה הם נאספו. כל מדד שראינו בשנים האחרונות העיד על גידול באוכלוסייה", אמר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו.

כמות התושבים בעיר אינה עניין של גאווה, יש לה משמעות גדולה: בכל עשר שנים השלכה עורכת מפקד אוכלוסין, דבר שיקרה שוב במהך השנה הבאה. מספר התושבים בעיר (ובמדינה כולה) יכריע בנוגע לכמות חברי הקונגרס וחלוקת התקציב הפדרלי. נכון לעכשיו, ההערכה היא שהעיר תאבד שני נציגים בבית הנבחרים.

מבחינת המספרים, ב-2017 נמנו 8,438,271 תושבים בעיר. השנה, על פי ההערכה, הנתון יעמוד על 8,398,748 תושבים. בחלוקה לפי הרובעים, קווינס איבדה את כמות התושבים הגדולה ביותר עם 18 אלף, אחריה ברוקלין עם 13,500, ברונקס עם 7,500 ומנהטן, שם אלף תושבים נטשו.

הנתונים מצביעים על כך שניו יורק יישרה קו עם מגמת תנועת התושבים הרגילה בארה"ב. בדרך כלל, יותר תושבי ניו יורק עוזבים את העיר ועוברים לערים אחרות, אך מהגרים שמגיעים לעיר שומרים על מאזן חיובי. זה לא מה שקרה בשנה האחרונה כאשר 137 אלף מתושבי העיר עזבו אותה, וזאת לעומת רק 49 אלף מהגרים שבחרו לעבור אל העיר ממדינות זרות.

ג'וזף סאלבו, מומחה לדמוגרפיה בלשכת התכנון של עיריית ניו יורק, הודה שקצב גידול האוכלוסייה פחת, אך הוא בכל זאת לא מסכים עם הקביעה הסופית: "ישנה אפשרות סבירה ביותר שהאוכלוסייה דווקא לא פחתה כלל. אנחנו חושבים שהיא גבוהה מ-8.4 מיליון", הוא אמר. הסיבה לכך, לטענתו, היא שינוי שנעשה במתודולוגיה של איסוף המידע. "במקום לשאול אנשים שלא נולדו בארה"ב מתי הם הגיעו למדינה, בלשכה החליטו לשאול היכן הם גרו לפני שנה. זה עלול היה לפגוע בנתונים", אמר סאלבו.

YOU MIGHT ALSO LIKE