"שני-שליש מהתושבים יחוו טמפרטורה חריגה": ארה"ב נערכת לגל חום קיצוני
מרכז ומזרח ארה"ב יתחממו באופן ניכר עד יום ראשון, לכל הפחות. בניו יורק ובערים אחרות כבר הציבו תחנות קירור, בוושינגטון די.סי. צופים שהחום הכבד יביא לטמפרטורה של 115 מעלות פרנהייט. שירות מזג האוויר: "לא תהיה הקלה בלילות"

"גל חום רציני וחריג" יגיע לקראת סוף השבוע וצפוי להשפיע על שני-שליש מתושבי ארצות הברית. על פי החזאים בשירות מזג האוויר הלאומי (NWS), הטמפרטורות יזנקו במרכז ומזרח ארצות הברית.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי שירות מזג האוויר, הימים הקרובים צפויים להיות החמים ביותר של השנה עבור עשרות מיליונים, החל מהאזור המישורי של המערב התיכון ועד לערי החוף המזרחי. בניו יורק מתכוננים לקראת גל החום החריג, ומוקדם יותר היום הרשויות בעיר החלו בהקמת תחנות קירור.

תחנת קירור אלה יישאר פתוחות עד ליום ראשון, לכל הפחות, וזאת מכיוון שטמפרטורות יטפסו לרמות מסוכנות כבר ביום שישי. מדד החום, נתון המשלב את הטמפרטורה ורמת הלחות, צפוי להגיע ל-107 מעלות במהלך יום שבת, כך על פי הודעה משותפת שנמסרה ממחלקת הבריאות העירונית והמשרד לניהול בזמני משבר.

מרטי וולש, ראש עיריית בוסטון, פרסם הודעת אזהרה חריגה מוקדם יותר השבוע. הוא ביקש מתושבי העיר להתכונן לשיא החום שיגיע במהלך יום שבת, אז הטמפרטורות צפויות להגיע ל-97 מעלות פרנהייט. עם הלחות שתורגש, תושבי העיר יחוו מדד חום של 105 מעלות.

במרחק קצר משם, בוושינגטון די. סי., צופים שהחום הכבד יביא לטמפרטורות של 115 מעלות פרנהייט כבר ביום שישי, והחום ימשיך לפקוד את בירת ארה"ב עד יום ראשון. מדד החום בדטרויט ושיקגו גם מצביע על טמפרטורה קיצונית - 105 מעלות פרנהייט, והרשויות המקומיות גם הקימו תחנות קירור בדומה לניו יורק.

אורחת בגן חיות בפיניקס מתקררת באמצעות תחנת קירור ניידת (צילום: AP)

מעבר לערים הגדולות הללו, בשירות מזג האוויר הסבירו ש"גל החום הקיצוני שיחל ביום רביעי יורגש גם במדינות המערב התיכון, ביניהן קנזס, נברסקה, איווה, מיזורי, אוקלהומה ואילנוי".

בהודעת שירות מזג האוויר הוסבר כי החום הכבד יימשך גם בשעות הערב של אותם ימים: "לא תהיה הקלה בחום בלילות כאשר הטמפרטורה הנמוכה שצפויה לשעות הללו תנוע בין 70 ל-80 מעלות פרנהייט", אמרו בשירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE