שתילת קקטוסים והתקנת גדרות: בעלי העסקים בלוס אנג'לס נלחמים בחסרי הבית
לבעלי העסקים נמאס מחוסר המעש של העירייה, והם החליטו לפעול בעצמם כדי שהלקוחות ירגישו בטוחים להגיע אליהם: "כאשר מישהו מדליק מדורה, זה משאיר כתמים עצומים על המדרכה". בעירייה טוענים שחלק מהמכשולים הוצבו באופן לא חוקי מכיוון שהם נמצאים בשטח ציבורי

על רקע משבר הדיור החמור בלוס אנג'לס, בעלי בתים ועסקים רבים בעיר מחפשים אחר דרכים להרתיע את חסרי הבית מלישון בקרבת הנכס שלהם. לאחרונה דווח על שלל הדרכים היצירתיות שבהן פועלים בעלי הנכסים, למשל התקנת גדרות, שתילת קקטוסים ושיחים עם קוצים.

בעלי העסקים מקימים גדרות בסמוך לבתי העסק כדי להרתיע את חסרי הבית (צילום: AP)

על פי מידע שפורסם השבוע ב"לוס אנג'לס טימס", אוכלוסיית דרי הרחוב בלוס אנג'לס גדלה ב-16% במהלך השנה האחרונה. ולמרות זאת, בעירייה באים בטענות לאותם בעלי בתים ועסקים שמנסים למנוע מחסרי הבית לשהות באזור שלהם. טד אלן, סגן המהנדס העירוני, סיפר לעיתון ש"באופן כללי, הרבה מהמכשולים שאנשים מנסים להתקין מנוגדים לחוק כי זה במדרכה, שזה שטח ציבורי".

לאחרונה אושרה ע"י מועצת העיר הצעת חוק הקוראת לחקור ולהסיר כל גדר שהותקן באופן לא חוקי אם הוא "מגביל את חופש התנועה של הציבור הרחב". עם זאת, בפועל לא קורה כלום ואותם מכשולים נשארו במקומם.

מצוקת ההומלסים בלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

בעלי העסקים טוענים שכמות ההומלסים מרתיעה לקוחות, דבר שפוגע בהם באופן ישיר. בנוסף, הם מתלוננים על כך שרחובות העיר מטונפים בעקבות כמות חסרי הבית: "כאשר מישהו מדליק מדורה, זה משאיר כתמים עצומים על המדרכה למחרת ואנשים לא רוצים להתקרב לשם", סיפר אחד מבעלי העסקים לעיתון.

לדבריהם של בעלי העסקים, המכשולים שהוצבו הם "זמניים בלבד", והם ישמחו להוריד אותם כאשר העירייה תטפל בסוגייה אחת ולתמיד.

YOU MIGHT ALSO LIKE