המבצע הגדול בתולדות ממשל טראמפ יוצא לדרך בסופ"ש: אלפי שוהים בלתי חוקיים יעצרו ברחבי ארה"ב‎
רשויות ההגירה צפויות לערוך את המבצע כשלושה שבועות לאחר שנדחה ע"י הנשיא טראמפ. המבצע נועד לאתר מהגרים שנגדם הוגש צו גירוש, והוא צפוי להתקיים במשך "מספר ימים" ב-10 ערים, ביניהן מיאמי, ניו יורק, שיקגו, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו

סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) תבצע מבצע נרחב במהלך סוף השבוע במטרה לעצור מהגרים ששוהים בארצות הברית באופן לא חוקי, וזאת כשלושה שבועות לאחר שמבצע דומה נדחה ברגע האחרון.

סוכני ICE ושוטרים פושטים על בית שבו שהו מהגרים לא-חוקיים (צילום: Getty Images)

כזכור, בחודש שעבר צייץ הנשיא טראמפ כי "סוכני ICE יתחילו בתהליך הגירוש של מיליוני מהגרים לא חוקיים. אנחנו נסיר אותם במהירות שבה הם נכנסים". ימים ספורים לאחר מכן נודע מהמשרד לביטחון מולדת (DHS) כי המבצע נועד לאתר מהגרים לא-חוקיים שנגדם כבר הוגשו צווי גירוש.

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", הפשיטות של רשויות ההגירה צפויות להתקיים בלפחות 10 ערים גדולות ובמשך "מספר ימים". למרות שהמבצע נועד לאתר מהגרים שנגדם הוגשו צווי גירוש בעבר, סוכני ICE ככל הנראה יגרשו מהגרים לא-חוקיים אשר ייתפסו בפשיטות גם אם הם לא קיבלו צו גירוש.

מת'יו בורק, דובר סוכנות ההגירה, סירב להתייחס לפן המבצעי והסתפק בהודעה קצרה: "מטרתם של סוכני ICE היא לעצור ולגרש כל שוהה בלתי חוקי אשר מהווה איום על ביטחון המדינה, ביטחון הציבור וביטחון הגבול".

הנשיא טראמפ. על פי הדיווחים, הוא דחה את המבצע הקודם כדי "להגן על הסוכנים" (צילום: רויטרס)

קווין קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (USCIS), הסביר השבוע שהפשיטות "לחלוטין יקרו" לאחר שקודם לכן החליט הנשיא טראמפ לדחות אותם, וזאת במטרה לאפשר לחברי הקונגרס למצוא פתרון חקיקתי לסוגיית ההגירה הלא-חוקית.

"הן לחלוטין יקרו. יש כיום כמיליון אנשים בארצות הברית שנגדם הוגש צו גירוש. כמובן שלא נגיע אל כולם במהלך הפשיטה, אבל יש קבוצה גדולה של אנשים שעברו את כל התהליך המשפטי וכעת ניצבים בפני גירוש", הסביר קוצ'ינלי לעיתונאים בבית הלבן, לשם הגיע אתמול כדי להיפגש עם בכירי הממשל.

סוכן ICE במהלך גירוש מהגרים מטקסס בחודש נובמבר האחרון (צילום: AP)

כאמור, פרטי המבצע - לרבות מתי בדיוק יחל והיכן - לא פורסמו. עם זאת, נראה שמדובר באותן ערים שעליהן דווח לפני כשלושה שבועות: אטלנטה (ג'ורג'יה), בולטימור (מרילנד), שיקגו (אילנוי), דנבר (קולורדו), יוסטון (טקסס), ניו אורלינס (לואיזיאנה), מיאמי (פלורידה), ניו יורק (ניו יורק), לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו (קליפורניה).

מארק מורגן, המנהל בפועל של סוכנות ההגירה ואכיפת המכס, אמר שהמבצע הקודם בוטל לאחר שפרטיו הודלפו: "זה פשוט מגוחך, וזה סיכן את חייהם של השוטרים ושל הסוכנים, שהם גיבורים אמריקאים אמיתיים. מה שהנשיא עשה זה לזהות את הבעיה ולדחות את המבצע כדי להגן עליהם", הוא אמר במהלך ראיון לרשת "פוקס ניוז".

YOU MIGHT ALSO LIKE