שני חיילי מארינס מואשמים בהברחת מהגרים לא-חוקיים ממקסיקו
שני החשודים נעצרו בעת ששלושה אזרחי מקסיקו היו במכוניתם. המסתננים סיפרו ששילמו כ-8 אלף דולר על מנת שיבריחו אותם אל שטח ארצות הברית. שני הנחתים, שבסיסם בדרום קליפורניה, מאשימים אחד את השני בתכנון המזימה

אנשי סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) עצרו השבוע שני חיילים המשרתים בחיל הנחתים בחשד שהם סייעו להבריח מהגרים לא-חוקיים מעבר לגבול הדרומי אל תוך מחוז סן דייגו.

תרגיל של סוכנות המכס באחד ממעברי הגבול אשתקד (צילום: Getty Images)

שני החיילים הם בדרגת רב-טוראי, והם זוהו כביירון לאו ודיויד סלזאר-קינטרו, שהוצבו בבסיס חיל הנחתים "קאמפ פנדלטון" אשר ממוקם צפונית לעיר סן דייגו. השניים נעצרו בשבוע שעבר, ה-3 ביולי, והם מואשמים בביצוע העבירה החמורה של "העברת מהגרים בגבול למטרות רווח אישיות".

על פי מסמכים שפורסמו ע"י בית המשפט הפדרלי בקליפורניה, כל אחד מהשניים מאשים את השני שיזם את המזימה. עוד נטען כי המזימה נחשפה לאחר שאחד מסוכני ה-CBP זיהה רכב שחור שיורד מהכביש המהיר בקרבת הגבול, ואז כעבור זמן קצר עולה בחזרה על הכביש. פעולה זו העלתה את חשדו של הסוכן, שבדיעבד סיפר על כך "שהמכונית נראית כאילו היא אוספת מהגרים שחצו את הגבול".

חשיפת מזימת ההברחות התרחשה בנקודה הנמצאת כ-20 מייל מזרחית למעבר הגבול טקטה (Tecate), ובמרחק של כ-7 מייל צפונית מגדר הגבול. על פי ראלף דה-סיזיו, דובר ה-CBP, אזור זה מוכר לרשויות ההגירה בתור "אזור איסוף של מהגרים לא-חוקיים שחצו את הגבול".

"קאמפ פנדלטון", בסיס חיל הנחתים בו שירתו שני החשודים (צילום: AP)

זמן קצר לאחר שמכוניתם של החשודה נצפתה ע"י סוכן ה-CBP, סוכן נוסף עצר את המכונית שבו שהו לאו וסלזאר-קינטרו, כמו גם "שלושה אזרחי מקסיקו שלא החזיקו במסמכים כלשהם המתירים להם לשהות בשטח ארצות הברית באופן חוק", כך על פי כתב האישום.

בחקירתם, שניים מתוך שלושת המקסיקנים סיפרו שהם שילמו סכום של כ-8 אלף דולר כדי להבריח אותם אל שטח ארצות הברית. אחד מהם ביקש להגיע ללוס אנג'לס ואילו השני ביקש להגיע לניו ג'רזי.

עורכי הדין של החשודים סירבו להגיב לפרשה, ונציג "קאמפ פנדלטון" מסר לרשת אן. בי. סי. שבכירי הבסיס "מכירים את הפרשה שבה הואשמו רב"ט לאו ורב"ט סלזאר-קינטרו". עוד נמסר כי "נמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם חקירת הפרשה החמורה".

YOU MIGHT ALSO LIKE