ניו יורק אישרה הצעת חוק שתקל על העברת החזרי המס של הנשיא טראמפ לקונגרס
מוקדם יותר היום חתם אנדרו קואמו על הצעת החוק המאפשרת לשלוש ועדות לקבל את החזרי המס של פוליטיקאים אם מתקיימת חקירה. היות שהנשיא טראמפ גר במדינה במשך רוב שנות חייו, יתכן שזו תהיה הדרך שבה הדמוקרטים ישיגו את המידע שהם מחפשים אחריו כבר קרוב לשלוש שנים

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, חתם מוקדם יותר היום (שני) על הצעת חוק המתירה את העברתם של החזרי מס למספר ועדות בקונגרס, וזאת כחלק מהמאמץ הדמוקרטי לפרסם את החזרי המס של הנשיא טראמפ.

הנשיא טראמפ בבית הלבן (צילום: רויטרס)

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי דמוקרטים בבית הנבחרים בוושינגטון די. סי. הגישו תביעה בבית המשפט הפדרלי במטרה לקבל את תצהירי המס של הנשיא, ואישור הצעת החוק ע"י המושל קואמו מעניק לדמוקרטים זירה נוספת שבה הם יכולים להאבק כנגד טראמפ.

"נושא הסודיות של החזרי המס הוא חשוב מאוד, מלבד המקרים בהם הם משמשים לחקירה או לצרכים אחרים של רשויות אכיפת החוק. השינוי שחל היום בחוקי המס בניו יורק מאפשרים לוועדות בית הנבחרים והסנאט לקבל גישה להחזרי המס, והוא מחזיק את המערכת הדמוקרטית שלנו ומוודא שאיש לא יהיה מעל החוק", אמר המושל עם החתימה.

הנשיא טראמפ ומושל ניו יורק, אנדרו קואמו (צילום: Getty Images)

חשוב להבהיר שהצעת החוק לא מאפשרת לרשויות לבחון את החזרי המס של אזרחים מן השורה, אלא רק נציגי הממשל ברמה המקומית, מדינית ופדרלית. יתרה מכך, המידע ישותף רק עם שלוש ועדות שלהן סמכות בנוגע לענייני מס, והעברת המידע תתבצע רק כאשר יו"ר הוועדה מבקש במפורש לקבלו את החזרי המס.

התומכים בהצעת החוק טוענים שהחזרי המס של טראמפ בניו יורק ישקפו את אלה ששלח לרשות המסים הפדרלית (IRS), וזאת מכיוון שטראמפ גר בניו יורק במשך רוב שנות חייו. "מדובר בצעד חשוב מאוד בעיקרון לפיו הנציג הנבחר הבכיר במדינה עדיין צריך להיות שקוף ולתת דין וחשבון", אמר דיויד בוכוואלד, דמוקרט המכהן כנציג העיר וייט פליינס בבית הנבחרים באולבני ומי שעמד מאחורי הצעת החוק. הסנאטור המקומי בראד הוילמן, דמוקרט המייצג חלקים ממנהטן, יזם את הצעת החוק בסנאט המקומי.

המושל קואמו ולטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק (צילום: AP)

אין זו הפעם הראשונה שמדינת ניו יורק נלחמת בנשיא טראמפ. כזכור, בקיץ 2018 הודיע משרד התובע הכללי של המדינה שהוא פותח בחקירה כנגד העסקים של טראמפ, צעד שהביא לסגירת עמותת טראמפ (Trump Foundation) כחצי שנה לאחר מכן.

בנוסף, משרד התובע הכללי בניו יורק הוא גם זה שהצליח לשכנע את שופטי בית המשפט העליון לחסום את הוספת שאלת האזרחות למפקד האוכלוסין של שנת 2020. הצעת חוק נוספת ממתינה לאישורו של קואמו, ובמסגרתה יתאפשר למשרד התובע הכללי בניו יורק להגיש כתב אישום כנגד אנשים שקיבלו חנינה נשיאותית.

YOU MIGHT ALSO LIKE