חצי שנה לאחר הבחירות: חבר בית הנבחרים בקליפורניה התנצל על פוסט אנטישמי
חבר הקונגרס המקומי טיילר דיפ מייצג חלקים גדולים ממחוז אורנג'. הוא התמודד בבחירות 2018 מול מועמד יהודי, ובאחד הפוסטים העלה תמונה בה יריבו אוחז בשטרות. במשך חודשים ארוכים סירב דיפ להתנצל, אולם פגישה עם הקהילה היהודית באזור שינתה את דעתו: "אין שום מקום לאנטישמיות בחברה שלנו"

אחרי שסירב לעשות זאת במשך חודשים רבים, השבוע התנצל טיילר דיפ, נציגם של תושבי מחוז אורנג' בבית הנבחרים המקומי של קליפורניה, בעקבות פרסום פוסט אנטישמי כנגד מועמד יהודי שנגדו הוא התמודד בבחירות בנובמבר האחרון.

 

התמונה הפוגענית שהועלתה לרשתות ע"י הקמפיין של דיפ (צילום: טוויטר)

 

דיפ, רפובליקני שמייצג את מחוז ה-72 של קליפורניה, ניצח את יריבו הדמוקרטי, ג'וש לבנטל, בבחירות 2018. ימים ספורים לפני תום הקמפיין, נציגיו של דיפ בחרו לפרסם פוסט בפייסבוק שרבים ראו כפוגעני ואנטישמי. בפוסט נראה לבנטל כשהוא אוחז בשטרות של דולרים, ומתחתיו הכיתוב "לבנטל סיכן לקוחות ועובדים כדי לעשות כסף".

חבר הקונגרס המקומי דיפ, שמשפחתו היגרה מוויאטנם, סירב להתנצל ואף הגן על הפוסט. הוא ציין את הרדיפה שחווה בחייו ע"י קומוניסטים כהצדקה להעלאת הפוסט, אך השבוע הוא התרצה והסכים להתנצל לאחר שפגש נציגים של הקהילה היהודית מאזור מחוז אורנג', המרוחק כשעה נסיעה מבית חב"ד בעיר פומוואי בו התרחש אירוע ירי קטלני מוקדם יותר השנה.

חבר הקונגרס המקומי, טיילר דיפ (צילום: ויקיקומונס)

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להביע את התנצלותי הכנה והפומבית לכל חברי הקהילה היהודית שנפגעו מהקמפיין שלי במהלך בחירות 2018", אמר דיפ לעיתון "לוס אנג'לס טיימס", "אין שום מקום לאנטישמיות בחברה שלנו. לקמפיין שלי לא היו כוונות רעות, אבל כשלנו בלזהות את הרגישות של הפוסט. אני מרגיש שיש לי היום הבנה גדולה יותר של חומרתן של אמירות אנטישמיות", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE