מחקר חדש מצביע על קשר בין ילדות ללא חיידקים לבין לוקמיה
לראשונה נמצאו הנסיבות המובילות למחלה הקשה. ילדים שלא נחשפים לחיידקים אינם מפתחים מערכת חיסון חזקה מספיק, וביחד עם תכונות גנטיות הדבר עלול לגרום למחלת הלוקמיה בקרב ילדים. מחבר המאמר: "סוף סוף מקבלים הסבר ממשי על הצורה שבה המחלה מתפתחת"

ילדים שלא נחשפים לחיידקים במהלך ילדותם עלולים לגרום לזיהום רציני בהמשך חייהם, ולעיתים לגרום למחלת הלוקמיה, כך על פי מחקר חדש שפורסם השבוע.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המאמר, שפורסם בכת העת הרפואי Nature Reviews Cancer, מצא כי לוקמיה לימפוציטית חריפה, סרטן הדם הכי שכיח בקרב ילדים, נוצרת בעקבות תהליך בעל שני שלבים.

השלב הראשון הוא מום גנטי שנוצר לפני לידת הילד, והשלב השני הוא חשיפה לחיידקים במהלך הילדות לאחר חשיפה מינימלית אליהם בשנים הראשונות לחייו של הילד. כלומר, ילדים שגדלים בשנה הראשונה בבית "סטרילי" ושאינם חווים אינטרקציה עם ילדים אחרים הם קבוצת הסיכון הגדולה ביותר, כך על פי המאמר.

מחבר המאמר, הפרופסור מל גריבס, סור שניתן למנוע את המחלה: "המחקרים בנושא נעשו בעשורים האחרונים, אך רק כעת אנחנו מקבלים הסבר ממשי על הצורה שבה הלוקמיה מתפתחת", הוא הסביר והמשיך, "המחקר מוכיח שיש קשר הדוק בין מחלת הסרטן לנסיבות ביולוגיות, והיא מופיעה בעיקר בקרב ילדים שמערכת החיסון שלהם לא נחשפה לחיידקים רבים", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE