ניו ג'רזי: 36 יהודים נעצרו במהלך הפגנה נגד רשויות ההגירה
חברי הארגון Never Again Action הגיעו למתקן הכליאה של ICE באליזבת' שבניו ג'רזי. למרות שהמשטרה טענה שהם לא החזיקו בהיתרים הנדרשים, היא איפשרה את קיום ההפגנה עד שכביש הגישה למקום נחסם ע"י המפגינים. חברת הקונגרס הדמוקרטית השנויה במחלוקת שיבחה את ההפגנה

36 מפגינים יהודים נעצרו במהלך סוף השבוע לאחר שמחאו כנגד תנאי הכליאה של מהגרים מחוץ לבית המעצר של רשות ההגירה ואכיפת המכס של ארצות הברית (ICE) בעיר אליזבת' (ניו ג'רזי), הממוקמת כ-12 מייל מערבית למרכז העיר ניו יורק.

מאות מפגינים יהודים מחוץ למתקן הכליאה של ICE בצפון ניו ג'רזי (צילום: NeverAgainActn@)

אתמול (ראשון) הגיעו מאות מחברי ארגון Never Again Action, שמגדיר את עצמו כארגון יהודי ששם לו למטרה לפעול כנגד ICE, אל מתקן הכליאה של הרשות בצפון ניו ג'רזי. רבים מחברי הארגון שייכים גם לארגון IfNotNow, איגוד של יהודים צעירים המתנגדים למה שהם מכנים "כיבוש ישראלי בשטחי איו"ש".

חברת הקונגרס הדמוקרטית, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (דמוקרטית מניו יורק) צייצה הודעת תמיכה במפגינים: "מגיע להם את מלוא תשומת הלב והתמיכה שלנו: 36 יהודים צעירים פועלים באופן שיכול לשנות את המדינה שלנו לטובה", היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה. גם בראד לנדר, חבר במועצת עיריית ניו יורק, נכח בהפגנה.

"המעצרים בוצעו כאשר המפגינים חסמו את גישת כלי הרכב אל המתקן" (צילום: NeverAgainActn@)

המפגינים הגיעו למקום כשהם חמושים בשלטים עם סיסמאות כגון "'לעולם לא עוד' אומר לסגור את המחנות" וכדומה, וסרטון שהועלה לדף הפייסבוק של הארגון מראה את המפגינים ששרים כנגד ICE.

"כיהודים, אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחזות באימה שמטילים סוכני ICE על משפחות, תוך כדי הפרדת ילדים מהוריהם ועצירתם בתנאים מחפירים. כיהודים, אנחנו יודעים ש'לעולם לא עוד' זה עכשיו", כתבו חברי הארגון בדף הפייסבוק שלהם.

הסרטון המלא כפי שהועלה לפייסבוק ע"י הארגון (צילום: Never Again Action)

המשטרה המקומית הסבירה כי נאלצה לעצור חלק מהמפגינים מכיוון שלא החזיקו באישורים הנדרשים לקיום ההפגנה: "המפגינים לא קיבלו היתר לערוך הפגנה במקום, אך המשטרה הייתה נדיבה מספיק ואיפשרה את ההפגנה מכיוון שהיא לא הייתה אלימה. המעצרים בוצעו כאשר המפגינים חסמו את גישת כלי הרכב אל המתקן", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE