זעם בקהילה היהודית: ביהמ"ש הסכים לשחרר צעיר שכינה את עצמו "היטלר" ואיים לרצוח יהודים
רוס פארקה נעצר בתחילת החודש לאחר שאיים לבצע פיגוע ירי כנגד מטרות יהודיות וכנגד המשטרה. ברשתות הוא כינה את עצמו היטלר ושיבח את אירועי הירי בבית חב"ד. השבוע הגיעו חברי הקהילה היהודית לבית המשפט ודרשו להבין מדוע אדם כה מסוכן שוחרר לביתו

רוס פארקה בן ה-23, תושב העיר קונקורד (קליפורניה) שכינה את עצמו "היטלר" ואיים לרצוח עשרות יהודים ושוטרים, דורש לקבל בחזרה את כלי הנשק שלו שהוחרם ע"י הרשויות בעת מעצרו.

החשוד, רוס פארקה, על רקע תמונת ביהמ"ש (צילום: Getty Images / משטרת קונקורד)

פארקה שב לבית המשפט כדי לבטל את צו ההרחקה שניתן לו, צו שגם מאריך את האיסור הזמני על החזקת כלי נשק. כזכור, הוא כינה את היהודים כ"תתי אדם" והעריץ את היורה מבית חב"ד שרצח מתפללת יהודייה מוקדם יותר השנה.

למרבה הפליאה, הוא שוחרר בערבות ימים בודדים לאחר מעצרו ב-10 ביוני, צעד שגרם להלם בקרב חברי הקהילה היהודית באזור. ארגון Jewish Vocational Service מסן פרנסיסקו שיגר השבוע אי-מייל למוסדות יהודים ובו הוצגה תמונתו של פארקה, וזאת כדי שיזעיקו את המשטרה במידה שהוא יופיע.

פארקה עשה שימוש ב-"אדולף היטלר (((6 מיליון)))" ככינוי שלו בסטים (צילום: משטרת קונקורד)

לפחות שני בתי כנסת באזור שכרו את שירותיה של חברת אבטחה והציבו שומרים חמושים בכניסה למקום במהלך סוף השבוע הקודם. כ-15 חברי הקהילה היהודית בעיר קונקורד הגיעו לבית המשפט ביום שלישי האחרון כדי להבין מדוע פארקה שוחרר בערבות מלכתחילה.

"ישבתי מאחוריו בבית המשפט בזמן שהוא שוחח בשקט עם עורך דינו. הוא היה מאוד מוזר והיה נראה מוטרד", אמר אחד הנוכחים, אב לילדים שביקש להישאר בעילום שם. "קראתי את מה שהוא כתב על הריגת עשרות יהודים וכל מה שעלה לי בראש זה שהוא רוצה לפגוע בבני", הוא אמר. עוד סיפר כי בעת יציאתו מבית המשפט, פארקה פנה לאחד מחברי הקהילה היהודית ואמר: "אני מקווה שהכל יסתדר לך". "הוא אמר את זה ואז הלך. למה הוא התכוון? זה היה מאוד מוזר", סיפר האב.

זירת המעצר של מבצע פיגוע הירי בבית חב"ד בסמוך לסן דייגו (צילום: AP)

תחילה, ביהמ"ש קבע לפארקה שחרור בערבות בסך 225 אלף דולר, אולם למחרת היום החליט השופט דיויד גולדשטיין להפחית את הסכום ב-100 אלף דולר.

סקוט אלונסו, דובר משרד התובע של מחוז קונטרה קוסטה, התייחס לסוגייה: "תחת החוק במדינה, הוא ראשי להשתחרר בערבות. מאוד קשה לשופט להחליט לשמור אדם במעצר ללא ערבות. ובכל זאת, מדובר בעבירות מאוד רציניות ועל כן אסור לו להחזיק בכלי נשק עד להודעה חדשה", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE