המושל קואמו בישראל: "הקהילה היהודית היא חלק בלתי נפרד מניו יורק"
מושל ניו יורק נחת הבוקר בישראל ונפגש עם נשיא המדינה. רגע לפני היציאה, הוא תקף את חברת הקונגרס ממפלגתו, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, על רקע האמירה שלה לפיה מתקני הכליאה בגבול ארה"ב-מקסיקו הם "מחנות ריכוז"

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, תקף את חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז בעקבות הפרשה בה כינתה את מתקני הכליאה בגבול ארה"ב-מקסיקו כ"מחנות ריכוז". דבריו של קואמו נאמרו אתמול, רגע לפני שהמריא לקראת ביקור בזק בישראל.

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, פוגש את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירושלים (צילום: NYGovCuomo@)

"כאשר מדברים על השואה, מדברים על טרגדיה גדולה. שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה, אין שום השוואה לכך. נקודה", אמר המושל אתמול במנהטן. עוד הוסיף כי "מי שמשווה בין השואה לבין כל דבר אחר מעיד על עצמו שאינו מבין מה בדיוק התרחש בשואה".

כזכור, חברת הקונגרס הדמוקרטית מהברונקס בחרה לכנות את מתקני הכליאה למהגרים שחוצים את הגבול הדרומי של ארצות הברית כ"מחנות ריכוז", דבר שעורר זעם בקרב חוגים רבים. לאחר מכן היא ניסתה להבהיר שלא התכוונה להשוות אותם למחנות המוות הידועים לשמצה של הנאצים, אלא להגדרת המושג למתקני כליאה, אך הסבר זה לא התקבל ע"י קואמו.

כאמור, המושל קואמו נמצא כעת לישראל, והוא ישוב לאולבני כבר מחר (שישי). לפני שעלה על המטוס, קואמו סיפר כי הוא מקווה שהנסיעה תוביל לקשרים כלכלים טובים יותר, בייחוד בתעשיות הטכנולוגיות והרפואיות.

קואמו נפגש עם נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, בירושלים: "הקהילה היהודית בניו יורק היא חלק בלתי נפרד מהעיר. ניאבק באנטישמיות בכל הכוח", אמר המושל בעת המפגש.

YOU MIGHT ALSO LIKE