ניו יורק: כתובת אנטישמית אותרה בהארלם, המשטרה מחפשת אחר החשוד
גל האנטישמיות מסרב לדעוך ברחבי ארצות הברית, וגם בתפוח הגדול. המשטרה פרסמה סרטון של החשוד, שנראה מחזיק ספריי צבע, בניסיון לאתר אותו

כתובת אנטישמית נוספת אותרה בניו יורק, והפעם במרכז רפואי בהארלם. הכתובת, “f–k Jews”, התגלתה על דלת הכניסה של מרכז Start Treatment and Recovery לקראת הצהריים.

החשוד בריסוס הכתובת האנטישמית (צילום: משטרת ניו יורק)

משטרת ניו יורק פרסמה סרטון של החשוד במעשים, מתוך תקווה שהציבור יסייע במציאת האיש. בסרטון נראה האיש הולך ומנער פחית גרפיטי תוך כדי שהוא מעשן סיגריה.
הוא נראה לובש ג'ינס שחור, חולצה כחולה של אדידס ומגפיים שחורות. המשטרה עדיין מחפשת אחר החשוד והוא עדיין לא נתפס.

לפני כשבועיים נמצאה כתובת אנטישמית על לוח מודעות במוזיאון הילדים היהודים,שהוצב כדי שהמבקרים יוכלו להשאיר את ביקורות חיוביות על ביקורם במוזיאון שבקראון הייטס, נמצא פתק "פוסט איט" ועליו הכיתוב "היטלר מגיע".

הרשויות הודיעו כי מבקרים במוזיאון הודיעו למשטרה על הפתק האנטישמי, והמשטרה העבירה את המקרה לכוח המשימה המיוחד לפשעי שנאה. "זה פשוט נורא", כתב רב חב"ד מרדכי לייטסטון בטוויטר, "שלט אינטרקטיבי של מוזיאון הילדים היהודים בקראון הייטס שואל את הציבור כיצד הם ישנו את העולם - הושחת בגרפיטי אנטישמי!".

זמן קצר לאחר שהתקבל הדיווח על האירוע, מושל ניו יורק אנדרו קואומו, הורה למדינה לסייע למשטרת ניו יורק בחקירה. "יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות, אפליה או שנאה מכל סוג שהיא בניו יורק, ואף אחד צריך להרגיש מאוים בגלל האמונות שלו", אמר המושל.

הפתק שהושאר על לוח המודעות במוזיאון הילדים היהודים (צילום: טוויטר)

כשלושה שבועות לפני כן, גבר חרדי בן 42, תושב שכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, הותקף באלימות פיזית ומילולית בזמן שטייל בצהרי יום שבת ברח' ברודווי ברובע. על פי המשטרה, מספר גברים ניגשו אל האדם החרדי והחלו לקלל אותו ללא סיבה. אחד מהם חבט בפניו, וכאשר הם ברחו מהמקום הם אמרו לעברו "פאקינג יהודי".

הליגה נגד השמצה (ADL) גינתה את המעשה והציע פרס כספי של 5 אלף דולר למי שיסייע במעצרם והרשעתם של החשודים: "מאוד מטריד שאירוע אנטישמי נוף התרחש בברוקלין", אמר אוון ברנשטיין, מנהל סניף ניו יורק/ניו ג'רזי בליגה נגד השמצה, "זה לא מתקבל על הדעת והשנאה חייבת להיפסק. העובדה שהתקיפה אירעה במהלך השבת היא עוד יותר מקוממת", הוא אמר.

במהלך השנה שעברה התרחשו 1,879 תקיפות נגד יהודים, כך על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו ע"י הליגה נגד השמצה (ADL). בחודש נובמבר האחרון נרצחו 11 מתפללים יהודים לאחר שחמוש נכנס לבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בבוקר יום שבת, וכחצי שנה לאחר מכן נרצחה אישה כבת 60 לאחר שחמוש פתח באש בבית חב"ד בעיר פומוואי, הסמוכה לסן דייגו.

YOU MIGHT ALSO LIKE