גביע האושר: חשבתם פעם, מה יקרה לכם אם תשתו 25 כוסות קפה מדי יום?
מחקר חדש שנערך לאחרונה בדק מה מידת ההשפעה של שתיית 25 כוסות קפה ביום על בריאות הלב ביחס לשתיה של כוס אחת בלבד. הממצאים לפניכם

מסתבר ששתיית כמות גדולה של קפה, כגון 25 כוסות מדי יום לא מסוכנת לבריאות הלב יותר מאשר שתיה של כוס קפה אחת ביום. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. המחקר בוצע לאחר שממצאי מחקרים קודמים גרמו לאנשים לקצץ בצריכת הקפה, בטענה שהוא מקשיח את העורקים ומעלה את הסיכון להתקף לב ולשבץ.



במחקר השתתפו 8,412 אנשים שחולקו לקבוצות. בקבוצה אחת שתו פחות מכוס קפה אחת מדי יום, בקבוצה שניה שתו בין כוס אחת לשלוש ביום, בקבוצה השלישית שתו יותר משלוש כוסות ביום ובקבוצה נוספת שתו יותר מחמש כוסות קפה ליום בממוצע. היו כמה משתתפים ששתו יותר מ-25 כוסות קפה ביום.

החוקרים בדקו את כל המשתתפים בסקירות MRI לב ובבדיקות דופק שהראו, כי לשתייה של חמש כוסות או 25 כוסות מדי יום לא היתה השפעה רעה יותר על העורקים, מאשר לשתיה של כוס אחת ביום. החוקרים שקללו גורמים משפיעים שונים, כגון גיל, משקל, עישון ומעמד.



לדברי החוקרים, למרות הפופולריות העצומה של קפה ברחבי העולם, דיווחים שונים יכולים לגרום לאנשים לקצץ בשתייתו. החוקרים סבורים, כי המחקר הנוכחי מצביע על כך שקפה אינו מזיק לעורקים כפי שהציעו מחקרים קודמים. בקרן בריאות הלב הבריטית אמרו, כי המחקר שלל השפעות מזיקות של קפה על העורקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE