"אין ספק שחוסר הפעולה שלו עלתה בחיי אדם": נעצר השוטר שלא חתר למגע באירוע הירי בבית ספר בפלורידה
בתום 14 חודשי חקירה, מוקדם יותר היום נעצר סקוט פיטרסון אשר תועד מתמהמה מחוץ לביה"ס מרג'ורי סטונמן דאגלס, בזמן שניקולס קרוז טבח בחבריו לספסל הלימודים. אביו של אחת הנרצחות: "הוא יכול היה להציל את בתי ולא עשה זאת. שיירקב בגיהנום". אם יורשע בכלל הסעיפים שבהם הואשם, הוא עלול להישלח ל-100 שנות מאסר

קרוב ל-14 חודשים אחרי הטבח בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד, אירוע שהסתיים במותם של 17 בני אדם, מוקדם יותר היום נעצר סקוט פיטרסון, לשעבר שוטר במשרד השריף של מחוז בראוורד. פיטרסון נכח במוסד הלימודי בעת האירוע, והוא יועמד לדין לאחר שלא חתר למגע ועצר את האירוע ירי ההמוני.

פיטרסון מחוץ לבניין בו התבצע הירי בשנה שעברה בפלורידה (צילום: משרד השריף של מחוז בראוורד)

פיטרסון בן ה-56 נעצר והואשם באופן רשמי ב-11 סעיפים, ביניהם רשלנות, הזנחה של קטין, ומסירת עדות שקר. אם יורשע בכלל הסעיפים, השוטר לשעבר צפוי להישלח לקרוב ל-100 שנות מאסר. כזכור, מושל פלורידה הקודם, ריק סקוט, הורה לרשויות החוק במדינה לפתוח בחקירת התגובה לאירוע הירי הקשה.

למרות העובדה שמדובר בחקירה ממושכת, ההחלטה לעצור את פיטרסון ולהגיש נגדו את כתב האישום הפתיעה רבים - שכן הדבר לא נהוג בפלורידה. לעומת זאת, ישנם לא מעט תושבים, ביניהם הורים לילדים שנרצחו באירוע, שבוודאי מרוצים מדבר המעצר.

"כל פעם שהוא שיקר במזיד, הוא גרם לכאב נוסף למשפחות ההרוגים", הסביר פרד גוטנברג, שבתו ג'יימי נהרגה באותו יום גורלי. "הוא יכול היה להציל חלק מ-17 [הקורבנות]. הוא יכול היה להציל את בתי ולא עשה זאת. שיירקב בגיהנום", הוא אמר.

לאורן בוק, סנאטורית מקומית אשר מונתה לוועדת הבדיקה של המשטרה, הגיבה לדבר המעצר ואמרה: "פיטרסון בחר לשים את חייו מעל לחייהם של התלמידים והמורים שעליהם הוא נשבע להגן, ואפילו סיפק מידע מוטעה לכוחות נוספים שהגיעו למקום".

"אין ספק שחוסר הפעולה שלו עלתה בחיי אדם": אלה הם 17 נרצחי אירוע הירי (צילום: AP)

זמן קצר לאחר האירוע, פיטרסון החליט לפרוש ממשרד השריף, אך הדבר לא מנע את פיטוריו. הבוקר הוא הובא לבית המעצר של מחוז בראוורד, אותו מתקן כליאה שאליו הועבר ניקולס קרוז המואשם בביצוע הטבח. ביהמ"ש קבע לו שחרור בערבות בגובה 102 אלף דולר, ועליו לענוד אזיק אלקטרוני עד תום ההליכים נגדו.

"החקירה מצביעה על כך שפיטרסון לא עשה דבר כדי למזער את הנזק ולחתור למגע במהלך האירוע בו 17 בני אדם נרצחו ו-17 נוספים נפצעו בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס. אין שום תירוץ לצורה בה פעל, ואין ספק שחוסר הפעולה שלו עלתה בחיי אדם", נכתב בדו"ח הסופי של הוועדה.

עורכי דינו של פיטרסון טרם הגיבו לכתב האישום החמור.

YOU MIGHT ALSO LIKE