400 רעידות אדמה הורגשו במחוז ריברסייד, גיאולוגים מנסים להרגיע את התושבים
בסקר הגיאולוגי של ארה"ב מסבירים כי מדובר בתופעה ידועה ומוכרת לאזור, ושאין בהכרח קשר לרעידת אדמה גדולה יותר. "פתאום האדמה התחילה לרעוד בצורה חזקה ולא הבנתי מה קורה", סיפרה תושבת העיר גלן אבון. בסקר הסבירו כי ככל הנראה מדובר בתזוזה של לוחות טקטונים, ושרוב הרעשים היו יחסית חלשים

מעל ל-400 רעידות אדמה קטנות הורגשו בימים האחרונים בעיר גלן אבון (מחוז ריברסייד), וכעת התושבים חוששים שמדובר בסימן שרעידת אדמה גדולה יותר תכה באזור בקרוב.

כ-400 רעידות הורגשו באזור בתוך ימים ספורים (צילום: Getty Images)

אומנם מדובר בכמות חריגה של רעידות אדמה, אך מומחים טוענים שאין בהכרח קשר לרעידה גדולה יותר שעלולה להתרחש. "מספר רעידות אדמה קטנות היא דווקא תופעה די מוכרת בכל האזור, מריברסייד ועד צ'ינו. אם מתבססים על נתונים של רעידות בשנים האחרונות, אין ציפייה שהרעשים יעברו את רף ה-4.0 בסולם ריכטר", כך על פי הודעה שנמסרה מארגון SCSN, סניף מקומי של הסקר הגיאולוגי של ארה"ב.

25 שנים לרעידת האדמה בנורת'רידג'

עוד נמסר ע"י ה-SCSN כי "באזור המדובר לא ידוע על העתק כלשהו, אלא על קיומם של מעין קבוצה של שברים קטנים. רעידות אדמה באזור זה הן ככל הנראה תוצאה של תזוזה של לוחות טקטונים במפגש של שבר סן אנדראס ושבר סן ג'אסינטו".

כל הרעידות שהורגשו. בסקר הגיאולוגי סבורים שמדובר בתזוזה של לוחות טקטונים (צילום: הסקר הגיאולוגי של ארה"ב)

רוב רעידות האדמה היו מתחת ל-3.0 בסולם, ואיש לא הבחין בהן. אך חלקן היו מעט חזקות יותר והורגשו היטב: "זה הרגיש כמו רכבת הרים. פתאום האדמה התחילה לרעוד בצורה חזקה ולא הבנתי מה קורה", אמרה וירג'יניה, תושבת העיר. ג'ואנה לופז, גם היא תושבת האזור, מתקשה לשכנע את בעלה שהיא מרגישה את הרעידות: "זה כל הזמן, כל המשפחה שלי חושבת שאני משוגעת. בעלי אמר לי, 'את משוגעת, זה סתם משאית שעוברת'. לא, זו לא משאית", היא סיפרה לתקשורת המקומית.

שרשרת רעידות האדמה באזור החלה ב-25 במאי, והחזקה ביותר שהורגשה הייתה ביום שני, ה-27 במאי, אז נמדדה עוצמה של 3.2 בסולם ריכטר. לשם השוואה, הרעידה החלשה ביותר שהורגשה הייתה 0.8 בסולם ריכטר. כל הרעידות מתרחשות בעומק של 1 עד 2 מייל מתחת לאדמה, עובדה שגורמת לכך שניתן להרגיש אותן: "כאשר הרעש מתרחש בעומק של מייל או שניים, ולא 5 או יותר, היא אחת הסיבות שמרגישים את הרעידות הללו", מסבירה הסיסמולוגית לוסי ג'ונס.

בניין דירות בסנטה מוניקה שנהרס במהלך רעידת האדמה הגדולה בנורת'רידג' בשנת 1994 (צילום: Shutterstock)

כחמש שנים עברו מאז שתושבי קליפורניה נאלצו להתמודד עם רעידת אדמה בעוצמה 6.0 או יותר בסולם ריכטר, וגיאולוגים מזהירים כי סיום תקופת הרגיעה הולכת ומתקרבת. בחודשים האחרונים נפוצו האזהרות בנוגע לרעידת אדמה גדולה שעלולה לפקוד את אזור דרום קליפורניה כולו, אך קיים חשש שהרעידה הגדולה הבאה תגיע דווקא מהעתקים פחות מוכרים מסן אנדראס (למשל, שבר הייווארד ושבר ניופורט-אינגלווד). בנוסף, מוקדם יותר השנה פורסם מחקר לפיו קצב רעידות האדמה בקליפורניה עומד על אחת לכל שלוש דקות (בערך פי 10 ממה שידעו קודם לכן).

YOU MIGHT ALSO LIKE