החוקרים סבורים: אתן לא צריכות להרחיק לכת על מנת לחיות יותר
מסתבר שנשים מבוגרות לא צריכות ללכת את מרחק היעד היומי שקבעו האמריקאים על מנת לשמור על בריאות תקינה שתאריך את חייהן. כך עולה מתוצאות מחקר חדש

נשים מבוגרות שיוצאות מדי יום להליכה של שני מיילים (כ-3.2 קילומטרים) – הרבה פחות מהיעד שנקבע על ידי האמריקאים - עשויות לחיות יותר שנים מאשר נשים פעילות פחות. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה.



אנשים רבים מנסים להשיג משקל בריא ולשמור עליו ועל כושר גופני תקין, באמצעות הגדרה של יעד יומי למרחק הליכה. רובם סבורים, כי מדובר על מרחק של 10,000 צעדים או על חמישה מיילים. לעתים קרובות הם משתמשים בסופר צעדים על מנת לוודא שהם מגיעים ליעד. אך לא נמצאו הוכחות מוצקות לכך שהיעד האמור נכון לכל אחד. כמו כן, לא ברור עד כמה אינטנסיביות או מהירות ההליכה כרוכות ביעילות של ספירת כל צעד.

לשם כך נערך מחקר בקרב 17,000 נשים בשנות ה-70 לחייהן. המחקר עקב אחר המשתתפות, באמצעות צמידים שסופרים צעדים ומרחק במשך ארבעה ימים לפחות. הצמידים מדדו גם את מידת האינטנסיביות של הצעדים. בסך הכל המשתתפות הלכו בממוצע 5,499 צעדים מדי יום או 2.5 מיילים.



במהלך תקופת המעקב שנמשכה כ-4.3 שנים מתו 504 נשים. בהשוואה לנשים שהלכו 2,718 צעדים מדי יום, אלה שהלכו לפחות 4,363 צעדים ביום היו בסיכון נמוך ב-41 אחוז למות. לדברי החוקרים, אפילו כמות צנועה של צעדים מצמצמת את הסיכון למוות. ככל שהנשים המשתתפות במחקר הלכו יותר כך ירד הסיכון שלהן למות.

המחקר הראה גם, כי עצמת הצעידה לא השפיעה על התוצאות בקרב נשים מבוגרות, אלא מספר הצעדים הוא המדד החשוב.

YOU MIGHT ALSO LIKE