איזה כיף לכם: גם אתם נהנים מהקשר שבין אינטליגנציה, בריאות והזדקנות
החוקרים חיפשו אחר הגורם המקשר בין המרכיבים האמורים על מנת להסביר את השינויים בקוגניציה ובבריאות, הקשורים בהזדקנות

חוקרים ביקשו להבין מהו הגורם המקשר בין אינטליגנציה, בריאות והזדקנות וביצעו מחקר שנמשך למעלה ממאה שנים. מממצאי המחקר עלה, כי הקישור הוא המיטוכונדריה.



המחקר החדש מציע, כי המיטוכונדריה, הלא היא החלק בתא המייצר אנרגיה בתאי הגוף, עשויה להיות מה שמקשר בין אינטליגנציה, בריאות והזדקנות. לדברי החוקים, יש לא מעט השערות באשר לקשר המדובר, אך אין מודל שמקשר את כל המרכיבים יחד.

המיטוכונדריה מייצרת את האנרגיה של התאים בגוף האדם. זמינות האנרגיה היא המכנה המשותף הבסיסי ביותר הדרוש לתפקודן של כל המערכות הביולוגיות. המודל שעומד בבסיס המחקר מראה, כי תפקוד המיטוכונדריה עשוי לסייע במתן הסבר על אודות הקשר שבין אינטליגנציה כללית, בריאות והזדקנות.



מסקנות החוקרים עלו כשהם ביקשו להבין טוב יותר את הפגיעות של מגדר מסוים שקשורה בשפה וליכולות מרחביות, יחד עם כמה גורמים טרום לידתיים ואחרים, שעלולים לכלול גם את תפקוד המיטוכונדריה. המערכות האלה נמצאות בשימוש חוזר שוב ושוב ובסופו של דבר, השימוש הכבד בהן, גורם לירידה הדרגתית בתפקוד.

לדברי החוקרים, הידיעה הזו יכולה לסייע להסביר את השינויים בקוגניציה ובבריאות, הקשורים בהזדקנות. גם עם תפקוד המיטוכונדריה טוב, תהליך ההזדקנות יתרחש לאט. בעבר התעלמו לחלוטין מהמיטוכונדריה, אך כיום היא נחשבת לגורם מרכזי בהתייחסות לבריאות הנפש ולמחלות נוירולוגיות. המיטוכונדריה מייצרת ATP הלא היא אנרגיה תאית. היא גם מגיבה לסביבתה.  



על מנת לקדם פעילות בריאה של המיטוכונדריה יש לאמץ הרגלים קבועים שמסייעים לשיפור הבריאות, כגון פעילות גופנית ודיאטה עשירה בפירות ובירקות. כמו כן, חשוב להימנע ממתחים כרוניים, שעלולים לפגוע בתפקוד שלה ובהמשך לכך להשפיע על כל הגוף ולגרור מחלות מוח ולב, בעת ובעונה אחת.

YOU MIGHT ALSO LIKE