דיווח בלוס אנג'לס: נהג אובר ממוצא פלסטיני סילק נוסעות יהודיות בשל השתתפותן בחגיגות יום העצמאות
העיתון "ג'ואיש ג'ורנל" מדווח כי שתי נשים יהודיות סולקו ממכונית האובר של אדם בשם מוסטפא, שטען בפניהן שהוא פלסטיני. "מה שהפחיד אותי היה הזעם שראיתי בעיניו", שיחזרה אחת מהנוסעות ההמומות. שירות הנסיעות השיתופיות הגיב בצורה לקונית, אך בהמשך נמסר כי מוסטפא הוסר מן רשימת הנהגים הפעילים

שתי נשים יהודיות סולקו מנסיעתן באובר לאחר שהנהג, פלסטיני בשם מוסטפא, גילה שהן חזרו מאירוע שנערך לכבוד יום העצמאות של ישראל, כך דווח השבוע ב"ג'ואיש ג'ורנל".

הודעת ביטול הנסיעה (צילום: Shutterstock / ג'ואיש ג'ורנל)

על פי הדיווח, שתי הנשים (דיינה ורייצ'ל) בשנות השלושים לחייהן נכחו בפסטיבל "Celebrate Israel" ברנצ'ו פארק בשד' פיקו בעיר ב-19 במאי. מדובר בפסטיבל שנערך ע"י ה-IAC, ועל פי אתר החברה נכחו בו כ-16 אלף איש.

שתי הנשים טוענות שנאספו ע"י מוסטפא בסמוך לאולפני פוקס, והוא מיד שאל אותן "מאיזה אירוע הגעתן?". הן ניסו להתנער מתשובה וענו "סתם עוד אירוע", אך הנהג המשיך לשאול וסירב להתחיל בנסיעה. בשלב מסוים, דיינה ענתה כי הן שבו מ"אירוע של יום העצמאות של ישראל".

הנהג מיד ביקש מהן לרדת מהמכונית: "הוא התחיל לצחוק, הסתכל לנו בעיניים ואמר, 'אתן חייבות לצאת מהמכונית. אני פלסטיני'", טענה דיינה בפני הג'ואיש ג'ורנל. "הוא כנראה חיפש לעשות פרובוקציה כי המקום היה מלא באנשים שזה עתה חזרו מחגיגות העצמאות, והיה די ברור מכל הדגלים והלבוש של כולם במה מדובר. מה שהפחיד אותי היה הזעם שראיתי בעיניו", שיחזרה דיינה.

"אתן חייבות לצאת מהמכונית. אני פלסטיני" (צילום: Shutterstock / ג'ואיש ג'ורנל)

"השנאה שלו הייתה כה בולטת שהוא לא יכל להתמודד עם מישהו שקשור לישראל, וזה פשע שנאה. בתור נשים, זה לא מצב שאנחנו רוצות למצוא את עצמנו בו", אמרה רייצ'ל, שאף הודתה שלא הייתה להן ברירה והן נאלצו לרדת מן המכונית. "אני נוסעת פעמיים באובר כמעט בכל יום, ובחיים לא אמרו לי לצאת ממכונית בגלל שאני יהודיה", אמרה דיינה, שאף פנתה לאובר מיד עם הגעתה לביתה.

"מצטערים שחווית חוויה לא נעימה, לא נחייב אותך על הנסיעה", כתבו באובר, אך את דיינה התשובה לא סיפקה: "לא קיבלתי פנייה מאף אחד, סתם תשובה לקונית במייל. אובר צריכה לפטר את הנהג, ונציגיהם היו צריכים להתקשר אליי ולהתנצל באופן אישי", היא אמרה.

כזכור, לפני כשנה התרחש אירוע דומה כאשר דיפלומט ישראלי סולק ממכונית של אובר לאחר שהנהג הבחין בו מדבר בעברית. מיד לאחר מכן, אובר סילקה לצמיתות את אותו הנהג. על פי הג'ואיש ג'ורנל, אובר הגיבה לאירוע הנוכחי רק לאחר מספר פניות: "אובר אינה מגלה סובלנות כלפי אפלייה מכל הסוגים. האירוע שתואר הוא נוראי, ולנהג המעורב בו אין יותר גישה לאפליקציה", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE