"חשבתי שהיא הלכה, שהיא כועסת עליי שאיחרתי והדייט מבוטל"
כך העיד היום הכוכב ההוליוודי אשטון קוצ'ר במשפט הרצח (שהרשעה בו עשויה להוביל לעונש מוות) נגד מייקל גרג'וליו, המואשם כי רצח שלוש נשים, אחת באילינוי ושתיים באל.איי - ונהדף על ידי אישה נוספת אותה ניסה להרוג

כשהשחקן אשטון קוצ'ר הלך לאסוף את אשלי אלרין למה שהיה אמור להיות דייט ראשון, בטקס פרסי הגראמי ב-2001, והיא לא השיבה לצלצול בפעמון, הוא הניח שהוא דפק את העסק. הוא איחר, והיא לא השיבה לטלפונים שלו.

"נבהלתי נורא". אשטון קוצ'ר במופע שהיה מעדיף שלא היה מתקיים (צילום: ג'נארו מולינה, לוס אנג'לס טיימס)

"דפקתי בדלת. לא היתה תשובה. דפקתי שוב, ועדיין אין תשובה", העיד הכוכב ההוליוודי היום (רביעי). "בנקודה זו הנחתי שהיא יצאה, ושבגלל שאיחרתי היא כועסת". אולם לפני שעזב, הוא הציץ דרך החלון. כל האורות היו דלוקים והבית היה הפוך. נראה כאילו יין אדום נשפך על השטיח.

אולם דבר מזה לא עורר אצלו דאגה. קוצ'ר אמר שהיה במסיבת חנוכת בית שערכה אלרין שבוע קודם לכן, ואנשים שתו שם יין. אז הוא משך בכתפיו והלך לטקס לבדו. "לא ממש חשבתי שזה משמעותי", העיד. כשגילה למחרת שאלרין נרצחה, הוא מיהר לדבר עם המשטרה.

קוצ'ר העיד בבית המשפט בדאונטאון לוס אנג'לס במשפט הרצח (עם אפשרות לעונש מוות) של מייקל גרג'וליו, אותו הגדירו התובעים כ"רוצח סדרתי למטרת ריגוש מיני", ששאב הנאה משחיטת נשים יפהפיות. "נבהלתי נורא", אמר במהלך חקירתו הנגדית, וציין כי טביעות אצבעותיו היו על הדלת.

"אל תדאג, אתה לא חשוד", אמר לו סניגורו של גרג'יולו, דניאל נרדוני. "תודה לך", השיב השחקן. גרג'יולו הביט בקוצ'ר בדריכות, לעתים רוכן קדימה בגבות מורמות, בעת שמספר מושבעים רשמו לעצמם הערות. החשוד ניצב בפני שני אישומי רצח ואישום נוסף בניסיון רצח בתחומי לוס אנג'לס רבתי. הוא כופר באשמה.

מואשם במעשי רצח מזוויעים. מייקל גרג'יולו (צילום: משטרת סנטה מוניקה)

התובעים אומרים כי שרשרת מעשי האלימות של גרג'יולו החל באזור שיקאגו ב-1993. לילה אחד באוגוסט של אותה שנה, חגגה טרישיה פקאצ'יו את סיום לימודיה בתיכון עם חברים. היא נפרדה מחברה בסביבות השעה אחת בבוקר בטרם המשיכה הביתה. היא עלתה במדרגות לעבר דלת הכניסה עם המפתח בידה, אולם מעולם לא הצליחה להיכנס פנימה.

אביה מצא אותה למחרת על המפתן עם פציעות דקירה מרובות בחזה, בכתפיים ובצוואר. גרג'יולו, בן 17 בלבד בזמנו, היה חבר של אחיה הצעיר של הנרצחת. רק עשור לאחר מכן גילו החוקרים כי הד.נ.א שנאסף מתחת לציפורני הקורבן שייך לו. עד אז, אומרים החוקרים, גרג'יולו כבר הספיק לעבור לאזור לוס אנג'לס ולהרוג את אלרין.

גרג'יולו פגש לראשונה את אלרין, סטודנטית בת 22 לאופנה, כשניגש והציע לסייע לה להחליף נקר בגלגל. לאחר מכן הציע לסייע בתיקון בעיה בדוד החימום בביתה, ומאותו רגע החל להופיע ללא הזמנה וללא התרעה בביתה. שכנים דיווחו שראו אותו חונה מול ביתה בכל שעות היממה ובוהה בביתה. שותפתה לדירה חשבה שהוא סטוקר.

אשלי אלרין, בתמונה שצולמה מספר שבועות בטרם נטל רוצח זדוני את חייה (צילום: THE CUT)

על פי התביעה, הוא נכנס לביתה של אלרין לילה אחד בפברואר 2001 ודקר אותה 47 פעמים, משסף את גרונה כה עמוקות עד שראשה כמעט נכרת. גרג'יולו עבר לאחר מכן לאזור אל מונטה, לאותו מתחם דירות כמו מאריה ברונו בת ה-32. ב-2005, לטענת התביעה, תקף אותה גרג'יולו ו"שחט אותה, פשוטו כמשמעו", שיסף את גרונה וכרת את שדיה.

התקיפה האחרונה הוא הוא מואשם, באפריל 2008, היתה שונה מהאחרות. מישל מרפי שרדה. גרג'יולו ומרפי התגוררו זה מול זו בסמטה בסנטה מוניקה. בחודשים שלפני התקיפה נהג החשוד לברך את מרפי מחוץ לדירתה. לילה אחד, אומרים החוקרים, היא נעורה משנתה כשגרג'יולו דוקר אותה בזרועותיה וחזה. היא הדפה אותו בבעיטה, מה שגרם לו להיחתך בפרק ידו ולברוח. החוקרים מצאו את דמו על כיסוי המיטה שלה ובסמטה.

לאחר מעצרו כעבור חודשיים בתקיפה זו, קישרו אותו החוקרים לרציחתן של אלרין וברונו. נגד גרג'יולו לא הוגש כתב אישום בגין רציחתה של פקאצ'יו באילינוי עד 2011. הוא צפוי להיות מוסגר לאילינוי לעמוד למשפט בעניין זה לאחר שמשפטו בלוס אנג'לס יסתיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE