שינוי אקלים גלובלי: סופות טורנדו הופכות נפוצות יותר בחוף המזרחי
פעם, טורנדו היה מאפיין מובהק של מדינות כמו קנזס, נברסקה, אוקלהומה. אתמול הכתה מערבולת אוויר הרסנית שכזו במרחק 50 מייל בלבד מלב מנהטן, בסטנהופ שבניו ג'רזי - וייתכן שיהיו עוד הלילה

שירות החזאות הלאומי מאשר כעת כי סופת טורנדו הכתה באדמת ניו ג'רזי אתמול (שלישי) וגרמה נזק לבית ספר תיכון מקומי, עקרה עצים והפילה קווי מתח גבוה ברחבי האזור. על שירות החזאות, צוותי סקירה קבעו לאחר בדיקה כי הנזק במחוז סאסקס, במיוחד בעיירה סטנהופ, אכן נגרמה על ידי מערבולת האוויר האימתנית ולא "סתם" רוחות סער.

סופת טורנדו. מסוגלת להרים לא רק רכב, אלא בית שלם. שנתחיל להתרגל גם באיסט קואסט? (אילוסטרציה: NBC)

"הצוות טרם הצליח לעמוד על תכונותיו הספציפיות של הטורנדו שהכה פחות מחמישים מייל מהעיר ניו יורק, כגון אורך הנתיב, רוחב המשפך ומהירות רוחות מירבית" נאמר בהודעת שירות החזאות, המצפה להיות מסוגל לספק מידע רב יותר היום (רביעי) אחר הצהריים ובערב.

הנזק לבית הספר התיכון האזור לנאפי בסטנהופ אושר על ידי מקור במשרד השריף של מחוז סאסקס. בית הספר סגור היום ללימודים, וכל השיעורים ופעילויות ההעשרה לאחר הלימודים בוטלו. בית הספר אירח נשף לנבחרת האתלטיקה כשהטורנדו הכה, והמשתתפים מיהרו לתפוס מחסה. עשרות אנשים היו בבית הספר לאירוע של נבחרת האתלטיקה. ואז חלקם ראו את חלונות הבניין מתעוותים. הנוכחים הוכנסו לאולם ההתעמלות, שם הסתתרו עד חלוף הסופה.

עצים וקווי מתח גבוה הופלו על ידי ה"טוויסטר" (שמה העממי של סופת טורנדו), וצוותים עמלים על פינוי הפסולת לאורך הלילה והבוקר. עץ אחד לפחות נפל על רכב ומחץ אותו (לא היו נפגעים), ובמקרה אחר רכב פשוט התהפך ברוח הסיבובית ושני אנשים נפצעו קל.

ברד, ירד, בסטטן איילנד אמש. לחטוף כזה בראש - זו כבר סכנה (צילום: וינסנט גרניאני, טוויטר)

"היה צליל נפץ אדיר כזה, ואז רצנו לתוך הבית", סיפר תושב סטנהופ לרשת PIX11. "זה היה קצת קרוב מדי. זה היה, כאילו, ממש מעלינו". שירות החזאות הלאומי ביקר באזור בבוקר כדי לתת אישור סופי שאכן, מה שפעם נחשב "תענוג" של מדינות מערביות בהרבה מתחיל להגיע גם לחוף המזרחי. "שינוי אקלים גלובלי", קוראים לזה. בינתיים, אלפים באזור מנותקים מחשמל.

בכל רחבי האזור דווח גם על ברד כבד. שירות החזאו אישר נפילת ברד בקוטר של עד 1.75 אינץ' (4.3 ס"מ). סופות קשות נוספות ואפילו עוד סופות טורנדו עלולות להכות באזור "שלוש המדינות" (ה"טריי-סטייט" - ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט) גם היום בלילה.

YOU MIGHT ALSO LIKE