הרס את הקסם - האמת המכוערת על מג'יק ג'ונסון
התעלמות מהצוות המקצועי, הרכבת סגל תמוהה והתעללות ויחס של בוז לעובדים עד כדי כך שנזקקו לתרופות נגד חרדה. הסיפורים על כהונתו הכושלת של אגדת הכדורסל כנשיא התפעול של המועדון מתחילים לצאת

מי לא נכבש בחיוך מיליון הדולר המפורסם של מג'יק ג'ונסון? קודם כשהוא הוביל את השואוטיים לייקרס לחמש אליפויות בשנות ה-80', ואז כשהודיע באומץ שהוא נשא HIV, חזר בכל זאת לשחק ושינה את התודעה של אמריקה לגבי המחלה, וכן באינספור פעילויות צדקה להן תרום מזמנו וכספו.

מאחורי החיוכים הסתתרו הסכינים - מג'יק ג'ונסון ורוב פלינקה (צילום: NBA.com)

וכשכהונתו בת השנתיים כנשיא פעילויות הכדורסל של מועדון הפאר התבררה ככישלון מוחלט, שהסתיים במסיבת עיתונאים בה אמר פחות או יותר "פשוט לא כיף לי, אז ביי" - היי, זו הכנות של מג'יק! הוא מדבר מהלב! אז מתברר שהאמת הרבה יותר מורכבת.

בחשיפה של כתב ESPN באקסטר הולמס, מתואר כיצד ג'ונסון היה הכוח המניע מאחורי תרבות ארגונית בלייקרס שיצרה חוסר תפקוד, גרמה ניכור בקרב עובדי מפתח ותיקים ודחפה מספר רב של עובדים לקבל מרשמים לתרופות נגד חרדה.

ג'ונסון, שעזב כאמור במפתיע את תפקידו מיד עם תום העונה הרגילה (בה כשלו הלייקרס לעלות לפלייאוף, למרות רכישתו הנוצצת של כוכב-העל לברון ג'יימס), לפני שהפיל את כל התיק על המנכ"ל רוב פלינקה, פתח בכהונתו בכינוס עובדי מחלקת פעילויות הכדורסל, שם הצביע על ערימה של קורות חיים והודיע לעובדים כי הוא יכול להחליף כל אחד מהם בכל רגע נתון.

משם זה רק הידרדר. על פי הדיווח, ג'ונסון הרכיב בקיץ שעבר את סגל הקבוצה יחד עם פלינקה, כמעט ללא כל עזרה מאיש בצוות הנרחב והמיומן שעמד לרשותו. "לכולנו היתה אותה תגובה כמו לשאר עולם הכדורסל - מה לעזאזל אנחנו עושים?" סיפר מקור במועדון להולמס, בהתייחסו לשורת החתמות תמוהות כמו רייג'ון רונדו, לאנס סטיבנסון, ג'בייל מקגי ומייקל ביזלי. "לא רק שאנחנו לא משיגים אף אחד שיודע לקלוע, אנחנו מרימים כל פסיכי שנשאר בשוק".

לא רק שלא הביאו אף אחד טו פוט דה בול אין דה סל, גם פתחו כיתה טיפולית. מייקל ביזלי - בחור מוכשר, אממה... (צילום: ClutchPoints)

ג'ונסון גם העניק לסוכנו של לברון ג'יימס, ריץ' פול, גישה חסרת תקדים לקבוצה, כולל הצטרפות לטיסות, למרות שהוא חתר בגלוי תחת המאמן לוק וולטון והעניק כמעט לכל שחקן בקבוצה את התחושה שהוא מחפש להעביר אותם בטרייד תמורת כוכב-על שיהווה עזר כנגד לקוחו המפורסם.

על פי הכתבה, ג'ונסון היה "בעל בית נעדר" רוב הזמן, אבל כשהיה במשרד - הוא עורר פחד. כשעובדת ותיקה עשתה טעות בהזמנת הסעה לשחקן שהקבוצה שקלה לבחור בדראפט המכללות, ג'ונסון "שטף" אותה כאילו השמידה את הסטייפלס סנטר והבהיר שהשגיאה הבאה תוביל לפיטוריה. היא נזקקה לתרופות נגד חרדה ובסופו של דבר התפטרה.

גם פלינקה לא יוצא נקי מן התחקיר. רבים בארגון מתארים אותו כצבוע שמגזים בציטוטי תנ"ך, מבצע השוואות מופרכות ומספר סיפורי בדיות. כך לדוגמא סיפר פעם שסידר לקובי בריאנט ארוחת ערב עם הית' לדג'ר, שגילם להפליא את "הג'וקר" בסרט "האביר האפל", כי המאמבה רצה ללמוד מהשחקן את סודות הריכוז והכניסה לדמות שלו. אלא שלדג'ר, כזכור, מת באופן טראגי ממנת יתר שישה חודשים לפני שהסרט יצא לאקרנים. אופס.

מג'יק עם בעלת המועדון, ג'יני באס. היא מינתה אותו, ועכשיו היא תקועה עם פלינקה (צילום: Lakers Nation)

פלינקה גם התעלם מהחלטתו של ג'ונסון בנוגע לבחירה הראשונה של הלייקרס בדראפט. השחקן שדורג הכי גבוה ברשימה שהכינו מקצועני הסקאוטינג של המועדון, ועדיין היה פנוי, היה עומארי ספלמן. אבל פלינקה, בלי להודיע אפילו לאנשי צוותו, בחר במוריץ ואגנר, משום ששוכנע לעשות כך בשיחה עם עמיתו של השחקן במכללה. איש משני השחקנים לא הדהים את העולם, אבל לספלמן, שנבחר על ידי האטלנטה הוקס, היתה עונה טובה במובהק. עכשיו שג'ונסון מחוץ לתמונה, כל התיק באמת יושב על פלינקה. לאור ניסיון העבר, קשה לחוש אופטימיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE