השותפות בין אוני' קליפורניה בסן פרנסיסקו לרשת בתי"ח קתולית בוטלה
האוניברסיטה חזרה בה מכוונתה להיכנס להתקשרות הדוקה עם רשת דיגניטי הלת', שבתי החולים שלה סרים לקוד הרפואי והאתי של הכנסייה הקתולית ונמנעים מלספק שירותים רבים בתחום רפואת הנשים ועוד

אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו הודיעה היום (שלישי) כי היא זונחת את תוכניותיה להרחיב את ההתקשרות שלה עם דיגניטי הלת', רשת בתי חולים קתולית המגבילה באופן מפלה בעליל את ביצוען של הפלות, טיפול בטרנסג'נדרים ועוד שירותים הנוגדים את תפישתה הרוחנית של הכנסייה.

בסופו של יום, מוסד ציבורי לא יכול לתת יד לאפליה (צילום: מרקורי ניוז)

ההחלטה הוכרזה במכתב שהופנה לקהילת UCSF ול"אזרחים מודאגים" ונחתם על ידי נשיא המוסד, סאם האוגוד, ועל ידי יו"ר תאגיד הבריאות של המוסד מארק לארט, שדחפו במקור לשיתוף הפעולה במצגות בפני מועצת נאמני האוניברסיטה.

בהודעה נפרדת התחייבה הנהלת המוסד שלא להביא הצעות החלטה בנוגע לדיגניטי הלת' בפני המועצה בפגישות הבאות הקבועות ליוני וליולי. לדבריהם, תוכנית ההתקשרות היתה עדיין "בשלבי דיון לא סופיים" בטרם הוחלט לנטוש אותה. עוד הוסיפה ההנהלה כי הסדרים קיימים עם בתי החולים של דיגניטי באזור המפרץ, שנגעו לתוכניות קליניות בהיקף מוגבל, יימשכו כסדרם.

"שמענו מקהלה גוברת של דאגה מצד מגוון רחב של בעלי עניין... לאור העברת חקיקה חמורה נגד הפלה במדינות רבות", נאמר בהודעת ההנהלה. דיגניטי בתגובה הודיעה כי "שמענו והבנו את החששות שהועלו על ידי סגל UCSF ואחרים בנוגע לשותפות המוצעת בין הצדדים, ואנו מסכימים כי לא ניתן להתקדם בשותפות זו כמתוכנן".

"שמענו, הבנו, אכן לא יעבוד בינינו". בית חולים של דיגניטי הלת' באריזונה (צילום: BestCompaniesAZ)

החשש מפני שיתוף הפעולה נבע מכך שבתי החולים של הרשת מוגדרים כבתי חולים קתוליים פרטיים, וככאלה הם כפופים ל"הוראות הדתיות והאתיות לשירותי בריאות קתוליים" - מסמך שנוסח בידי מועצת הבישופים הקתוליים בארה"ב.

הוראות אלה אוסרות, בין השאר, על השירותים הרפואיים הבאים: הפריית מבחנה, אמצעי מניעה, המתת חסד ו"טיפול מאשר מגדר" כגון טיפולי הורמונים וניתוחים לטרנסג'נדריות. גם במצבי חירום רפואיים, ההחלטה אם לאפשר את השירותים הללו נתונה בידיו של הבישוף המקומי, ולא בידי הסגל הרפואי.

YOU MIGHT ALSO LIKE