"גאה במענה של העיר, מאוכזבת מאלה שראו ושתקו"
שושנה דורנהלם נתקלה בצלב קרב על קיר המנהרה בפרוספקט פארק ומיהרה להודיע לרשויות. תוך שעות הכתובת נמחקה והמשטרה פתחה בחקירה. אבל למה אלה שעברו שם לפניה לא אמרו דבר?

צלב קרס מצויר בגמלוניות והמלים "No Jews" ו"כוח לבן" ששורבטו בספריי צבע כחול נמצאו על ידי תושבת יהודייה במנהרה בפרוספקט פארק שבברוקלין - מסר שנאה מטריד בשנה שכבר רשמה שיאים מזעזעים בפשעי שנאה אנטישמיים.

"להתנהגות מלאת שנאה אין מקום בעיר שלנו" (צילום: שושנה דורנהלם, לניו יורק דיילי ניוז)

שושנה דורנהלם, בת 32 מפארק סלופ, סיפרה לקת'רין ג'יאוינו, כתבת הניו יורד דיילי ניוז, כי נתקלה בגרפיטי המבחיל בסביבות השעה 1:30 אחר הצהריים בלב הפארק ההומה. הכתובת היתה מצוירת על קיר לבנים במעבר מתחת לגשר בסנטר דרייב.

דורנהלם, המרבה לטייל בפארק, דיווחה מיד למוקד העירוני 311. היום הכתובת כבר נמחקה, ומדובר משטרת ניו יורק נמסר כי האירוע נחקר. "אני ממש נסערת, הן בגלל המעשה עצמו והן בגלל שזה מרגיש כאילו זה עבר נורמליזציה", אמרה לכתבת, והאשימה את "האקלים הפוליטי הכללי", אבל הוסיפה כי "אני גאה במענה המהיר של העיר שלנו".

דורנהלם אמרה, עם זאת, שהיא מאוכזבת מכך שאנשים שעברו לפניה במנהרה ראו את צלב הקרס ולא עשו דבר. "זה מרגיז. אנשים שרואים עוול צריכים להשמיע קול", אמרה. "אני מרגישה שהדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות הוא להגיב במהירות האפשרות, להזכיר לכולם שלהתנהגות מלאת השנאה הזו אין מקום בעיר שלנו", סיכמה.

המשטרה הגיעה מיד ופתחה בחקירה (צילום: קת'רין ג'יאויניו, ניו יורק דיילי ניוז)

נכון לסוף אפריל, נרשמה של עלייה של 67% בשיעור פשעי השנאה בעיר ניו יורק, עם 145 פשעי שנאה שדווחו מתחילת השנה עד ה-30 באפריל, לעומת 87 פשעי שנאה במהלך התקופה המקבילה בשנה הקודמת. רוב פשעי השנאה היו אנטישמיים, ששיעורם עלה ב-82%, מ-45 בארבעת החודשים הראשונים של 2018 ל-82 השנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE