"לבוא לקהילה ולהתחזות - זה לא מתקבל על הדעת"
צמד מיסיונרים נוצרים בילו חודשים בוויליאמסבורג כשהם מתחזים לחרדים המקפידים בקלה כחמורה - ואז החלו "לטפטף" למכריהם את נוסח ה"יהדות" המיוחד שלהם. הם לא מבינים למה כועסים עליהם

דייויד קוסטלו ורבקה וובר נראו כמו זוג חרדי לכל דבר. קוסטלו חבש כיפה וגיל פאות, וובר מתלבשת בצניעות ומכסה את ראשה. הם שומרים כל כשרות ולא מחמיצים תפילת שבת בבית הכנסת. יש רק דבר אחד קטן שמבדיל אותם מיהודים של ממש (חוץ מזה שלא נולדו יהודים ולא התגיירו): הם מאמינים שישו הוא המשיח.

תחפושת טובה. "רבקה חדוה" (Rebekah Joy) וובר (צילום: פייסבוק)

ומסתבר שבני הזוג לא מתביישים להפיץ את "הבשורה" שלהם, במקום שבו היא בעליל אינה רצויה, וכל זאת תחת מסווה והעמדת פנים שעוררו זעם רב בקרב קהילות בברוקלין - ולאחר מכן בשיקאגו, שם זיהה את קוסטלו מתפלל אורח מוויליאמסבורג ב"פרי סנטר" של חב"ד בעיר הרוחות, וגילה למקומיים במי המדובר.

"אנשים מרגישים נבגדים", אמר רב מאילינוי לג'ואיש טלגרף אייג'נסי (JTA). "אם אתה רוצה להאמין במשהו ולמכור אותו, זה עניינך. אבל לבוא לקהילה ולהתחזות למשהו שאתה לא, ובעצם להתנהג כמו טורף בין אנשים שלא חושדים בך - זה לא מתקבל על הדעת". מאז יצאו אזהרות בעמודי הפייסבוק של הקהילות היהודיות בשתי הערים שלא לבוא במגע עם בני הזוג.

וובר, שמציגה את עצמה כ-Rivkah אבל נולדה Rebekah למשפחה נוצרית, מתעקשת שהיא ובן זוגה לא מנסים להונות איש. "אנחנו מאמינים בישוע כמשיח", אמרה, כשהיא משתמשת במלה העברית. "אנשים לא אוהבים את זה".

כדי להפיץ את הבשורה, היא כללה עלונים בשבח ישו בסלים של משלוח מנות לפורים. התגובות, כצפוי, היו שליליות ביותר. החרדית המתחזה מודה שהיא רוצה שיהודים יאמינו בישו, אבל מתעקשת שהיא ובעלה אינם מיסיונרים ואינם חברים בכת היהודים המשיחיים - שלהבדיל ממנה ומבעלה אמנם קוראת ליהודים להאמין בישו, אבל במקביל מעודדת אותם שלא לשמור על מצוות התורה, דבר שלטענתה היא וקוסטלו מקפידים עליו.

פוטר מעבודתו בסופרמרקט הכשר, אותה השיג במצג שווא. דייויד ("דוביד") קוסטלו (צילום: פייסבוק)

כשהתגוררו בברוקלין עבדו בני הזוג בארגון "גלובל גייטס", ארגון נוצרי אוונגליסטי השואף ל"לשינוי בשורתי של האוכלוסיות הרחוקות ביותר מן הבשורה", ובכלל זה הקהילות החסידיות בניו יורק. לטענת וובר, הם עבדו בארגון במשך פחות משנה.

היא מספרת, בארשת מופתעת משום מה, שכאשר בעלה בן ה-37 היה מעלה את אמונותיו בבתי הכנסת של ברוקלין, הוא היה נתקל לרוב בתגובה צוננת - ולעתים אף באיום של מכות. "כל פעם שביקשו ממנו לעזוב 'שול', הוא עשה את זה", אומרת וובר.

לטענתה עזבו היא ובעלה את ברוקלין, שם התגוררו בדירה בשדרות פלטבוש, בשל יוקר המחיה. לדבריה מאז שהקהילה היהודית הוזהרה לגביהם החודש איבד בעלה את עבודתו בסופרמרקט כשר, והם ספגו איומי אלימות.

בפוסט פייסבוק שמאז מחקה, המטירה המיסיונרית המסתננת אש וגופרית על המתנגדים להתנהלות שלה ושל בעלה, וכתבה ש"הבאתם חרפה על היהדות עם איך שהכפשתם אותנו ועודדתם אנשים לפגוע בנו ובילדים שלנו. אילו באמת הייתם שומרים את התורה, הייתם אוהבים אותנו כמו שהתורה מצווה ומבקשים לדעת את האמת, במקום השקרים שאתם קוראים". ובכן, למעשה התורה הרבה קשוחה ונטולת חמלה כלפי מי שמתחזים לעם ישראל, לא כל שכן במטרה להביא אותו להמיר את דתו. אז הגברת וובר יכולה לומר תודה שאנחנו חיים בעידן אחר, וכל שאפשר לעשות לה ולבעלה הוא הפניית עורף חדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE