משפחה חרדית תובעת את "ספיריט איירליינס" בעקבות יחס משפיל
בני זוג שטסו עם שלושת ילדיהם, ביניהם תינוק בן חודש וחצי, זכו ליחס עוין מאנשי הצוות. לטענת עורך דינם, הלבוש החרדי "חשף" את הדת שלהם בפני צוות הדיילים, שהתנכל להם ולקח את כיסא התינוק למרות שאושר לשימוש במטוסים. עם הנחיתה בפלורידה, שוטרים המתינו למשפחה וכרטיסי הטיסה בחזרה לביתם בניו יורק בוטלו

חופשה משפחתית בפלורידה הפכה לסיוט אנטישמי בעבור זוג חרדי ושלושת ילדיהם, שביקשו על טיסת "ספיריט איירליינס" מניו יורק לפורט לודרדייל בתחילת השנה.

חברת התעופה ספיריט איירליינס (צילום: Shutterstock)

בתחילת החודש הוגשה כנגד חברת התעופה תביעה בבית המשפט הפדרלי בפלורידה ע"י הזוג, ישראל שטרנברג וחנה בק. לטענתם, אחד מאנשי הצוות במטוס כינה את ישראל בכינוי גנאי אנטישמי, אמירה שאותה שמע נוסע שסיפר ש"כאב לי לראות כיצד עובדי חברת התעופה מתייחסים אליהם. פשוט מגעיל איך שהפכו את כל הסיפור לאישי ואנטישמי", הוא סיפר לאתר "The Algemeiner".

שטרנברג בן ה-28 ובק בת ה-25 ביקשו לטוס מניוארק לפורט לודרדייל ביחד עם תינוק ושני ילדיהם הקטנים, בני 2 ו-3 בלבד. כנהוג, ההורים רכשו כרטיס טיסה נוסף בעבור כיסא התינוק. "אנשי הצוות של ספיריט הבחינו בבני משפחת שטרנברג ומיד החלו לפעול נגדם מתוך מקום של אפלייה", אמר יחזקאל רודאל, עורך הדין שמייצג את בני הזוג.

על פי התביעה, הוויכוח הראשוני שפרץ בין אנשי הצוות למשפחה היה על רקע כיסא התינוק. למרות העובדה שבני הזוג רכשו כיסא שמאושר ע"י רשות התעופה הפדרלית (FAA) לשימוש ולעלייה למטוסים, אנשי הצוות סירבו בכל תוקף לאפשר את העלאתו. "הם פשוט לא הבינו מדוע הכיסא המאושר, שעבורו נרכש כרטיס נוסף, לא הותר לעלייה למטוס. העוינות והנקמנות של אנשי הצוות עדיין מעורר הלם", אמר רודאל.

עוד נטען בתביעה כי הדיילת הראשית אמרה שאינה מעניין אותה מה אומרים על הכיסא, הוא בכל מקרה לא יעלה למטוס. "בני הזוג לא רצו לעשות עניין מזה ולא הייתה להם ברירה, אז הם הסכימו שהכיסא יישלח לבטן המטוס. אנשי הצוות לא הציעו שום מושב חלופי אז ועל כן חנה נאלצה להחזיק את התינוק בן השישה שבועות למשך כל שעות הטיסה", המשיך רודאל.

"עד לרגע זה אין לבני הזוג מושג מה הם עשו שלא בסדר": עורך הדין יחזקאל רודאל שמייצג את בני הזוג (צילום: Rodal Law)

במטוס שלושה מושבים בשני צדי המעבר, וחנה ישבה ביחד עם שני הילדים הקטנים והתינוק בשורה אחת, ובצד השני יש ישראל. כאשר הוא קם וניסה לסייע לה בטיפול בילדים, אנשי הצוות אמרו לו שעליו לחזור למושב בגלל שאין מספיק מסכות חמצן במושבים הללו: "למרות טון הדיבור האגרסיבי, ישראל קם מיד ושב למקומו", הסביר רודאל. לקראת הנחיתה, שטרנברג ביקש לקבל את שמו של הדייל, אך זה סירב. בתביעה נטען שהוא אף אמר לישראל "לשתוק" ואיים להזעיק את כוחות השיטור בפורט לודרדייל, דבר שקרה בסופו של דבר. "לתדהמתם של בני הזוג, שני שוטרים ממשרד השריף של מחוז בראוורד המתינו להם עם הנחיתה והורידו אותם מהמטוס", טען רודאל.

חברת התעופה ביטלה את כרטיסי החזור של הזוג ואסרה עליהם לעלות לטיסותיה עד להודעה חדשה. דרק דומברובסקי, דובר חברת התעופה, מסר ש"לספיריט יש מדיניות של אפס סובלנות לאפלייה מכל הסוגים", אך סירב להתייחס מעבר לכך.

עוד נכתב בתביעה כי אנשי הצוות פעלו ממקום של אפלייה מהרגע שראו שמדובר בבני זוג חרדי - דבר שניתן לראות בבגדים אותם הם לבשו. "עד לרגע זה אין לבני הזוג מושג מה הם עשו שלא בסדר", סיכם רודאל.

YOU MIGHT ALSO LIKE