עברתם את הגבול: כמה כוסות קפה אתם שותים מדי יום?
מחקר חדש בדק את הקשר שבין צריכת קפה לטווח ארוך לבין מחלות לב וכלי דם ומצא כמה כוסות קפה מותר לשתות מדי יום עד לגבול בו הקפאין משפיע על הבריאות לרעה

אנשים רבים מצפים לכוס הקפה הראשונה שלהם מדי בוקר, לכמה הפסקות קפה במהלך היום, לקפה שאחרי הארוחה וכולי. אך האם מדובר על יותר מדי קפה? הקביעות באשר ליתרונות או לסיכונים הבריאותיים שבשתיית קפה עדיין שנויות במחלוקת. מחקר חדש שנערך לאחרונה מציע, ששתייה של שש כוסות קפה או יותר מדי יום עלולה להזיק לבריאות ולהגדיל ב-22 אחוז את הסיכון למחלות לב.



במחקר, בו השתתפו 347,077, נבדק הקשר שבין צריכת קפה לטווח ארוך לבין מחלות לב וכלי דם. לדברי החוקרים המחקר מאשר, כי צריכה של עודף קפאין עלולה להעלות את לחץ הדם ולגרור מחלות לב.

לדבריהם הקפה הוא הממריץ הנצרך ביותר בעולם. הוא מעיר אותנו, מעלה את רמת האנרגיה שלנו ומסייע לנו להיות ממוקדים יותר. אך אנשים שואלים, כמה קפאין זה יותר מדי?

רוב האנשים היו מסכימים עם הקביעה, לפיה אם שותים יותר מדי קפה עלולים להרגיש עצבנות ואולי אפילו בחילה. לדברי החוקרים זה קורה משום שהקפאין מסייע לגוף לעבוד מהר יותר וקשה יותר, אך סביר להניח שזה משום שהגוף הגיע לגבול שלו מבחינת צריכת הקפאין.



החוקרים סבורים, כי גם הסיכון למחלות לב וכלי דם עולה כתוצאה מלחץ דם גבוה, שנוצר מצריכה של עודף קפאין.

על מנת לשמור על בריאות הלב ועל לחץ דם תקין, אנשים חייבים להגביל את צריכת הקפה היומית שלהם לפחות משש כוסות ביום. בהתבסס על נתוני המחקר, שש כוסות היו הגבול בו הקפאין החל להשפיע לרעה על הסיכון הקרדיו-וסקולרי.

YOU MIGHT ALSO LIKE